No internet Try: Checking the network cables, modem, and router Reconnecting to Wi-Fi Running Windows Network Diagnostics ERR_INTERNET_DISCONNECTED |
دانشگاه مازندران
دانشکده علوم اقتصادی و اداری
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته حسابداری
موضوع:
مطالعه ارتباط بین رفتار هزینه ها و پاداش هیأت مدیره در صنایع دارویی، شیمیایی، غذایی، خودرو و فلزات اساسی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
استاد راهنما:
دکتر حسین فخاری
استاد مشاور:
دکتر اسفندیار ملکیان
زمستان 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق..
مقدمه. 2
1-1بیان مسئله. 2
1-2 اهمیت موضوع. 4
1-3 قلمرو تحقیق.. 5
1-4 اهداف تحقیق.. 5
1-5 فرضیات تحقیق.. 5
1-6 روش تحقیق.. 5
1-7 تعریف واژهها 7
1-8 چارچوب فصول آتی.. 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق..
مقدمه. 10
2-1 تئوری نمایندگی.. 10
2-1-1 مفروضات تئوری نمایندگی.. 11
2-1-2 مشکلات نمایندگی.. 12
2-1-3 راهکارهای کاهش مشکلات نمایندگی.. 13
2-2 پاداش مدیران.. 14
2-2-1 مبنای قراردادها و طرح های پاداش به مدیران.. 14
2-2-2روش های اعطای پاداش به مدیران.. 14
2-2-3 نحوه پرداخت پاداش در شرکت های ایرانی.. 16
2-3 رفتار هزینه ها 16
2-3-1 مدل های رفتار هزینه ها 17
2-4 پاداش مدیران و رفتار هزینه ها 18
2-5 پیشینه تحقیق.. 19
2-5-1- تحقیقات خارجی.. 19
2-5-2- تحقیقات داخلی.. 22
2-5-3 خلاصه ای از تحقیقات انجام شده 23
2-6 مدل مفهومی تحقیق.. 27
فصل سوم: روش تحقیق..
مقدمه. 29
3-1 هدف تحقیق.. 29
3-2 تدوین فرضیه های تحقیق.. 29
3-3 روش تحقیق.. 30
3-4 روش گردآوری اطلاعات.. 30
3-5 ابزار تحقیق.. 30
3-6 حدود پژوهش…. 30
3-7 جامعه آماری.. 31
3-8 تعریف متغیر های تحقیق و نحوه اندازه گیری آنها 31
3-8-1 متغیر وابسته. 31
3-8-2 متغیر های مستقل.. 32
3-8-3 متغیرهای تعدیل گر (متغیر های مستقل ثانویه) 33
3-8-4 متغیر های کنترلی.. 33
3-9 مدل های آماری فرضیه های تحقیق.. 35
3-10 روش های آماری و انواع آزمون فرضیه ها 37
3-10-1 تعبیر و تحلیل رگرسیون.. 37
3-10-2 داده های (تابلویی) ترکیبی.. 38
3-10-3 مانایی (پایایی) و هم انباشتگی.. 40
3-10-4 فروض مدل کلاسیک… 41
3-10-4-1 خود همبستگی.. 41
3-10-4-2 نرمال بودن.. 41
3-10-4-3 همسانی واریانس…. 42
3-10-4-4 هم خطی.. 42
3-10-5 آزمون معنادار بودن ضرایب رگرسیون (همبستگی) 43
3-10-6 آزمون معنادار بودن رگرسیون.. 43
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه. 45
4-1 آمار توصیفی.. 45
4-2 آزمون مانایی متغیر ها 47
4-3 آزمون فروض مدل کلاسیک… 48
4-3-1 خودهمبستگی.. 48
4-3-2 نرمال بودن باقی مانده ها 48
4-3-3 همسانی واریانس…. 48
4-3-4 آزمون هم خطی بین متغیرها 48
4-4 آزمون فرضیه ها 48
4-4-1 آزمون فرضیه های اول و دوم و سوم. 48
4-4-2 آزمون چهارم و پنجم. 51
4-4-3 آزمون فرضیه های ششم و هفتم. 53
4-5 سایر آزمون های مکمل.. 55
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه. 59
5-1 بحث و نتیجه گیری.. 59
5-2 محدودیت های تحقیق.. 61
5-3 پیشنهادهای تحقیق.. 62
5-3-1 پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق.. 62
5-3-2 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. 62
منابع و مآخذ.
الف- منابع و مآخذ فارسی.. 64
ب- منابع و مآخذ خارجی.. 65
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1 رفتار عادی و غیرعادی هزینه ها.. 18
جدول2-2 خلاصه ای از تحقیقات خارجی.. 23
جدول2-3 خلاصه ای از تحقیقات داخلی.. 26
جدول 4-1 آمار توصیفی داده ها 45
جدول 4-2 پایایی متغیر ها 47
جدول 4-3 نتایج آزمون فرضیه های اول، دوم و سوم. 50
جدول 4-4 نتایج آزمون فرضیه های چهارم و پنجم. 52
جدول 4-5 نتایج آزمون فرضیه های ششم و هفتم. 54
جدول 5-1 خلاصه ی نتایج آزمون فرضیات تحقیق.. 59
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار 2-1 مدل مفهومی تحقیق.. 27
مقدمه
تا قبل از قرن هفدهم میلادی شرکت ها یا به صورت انفرادی و یا به صورت شرکت های غیرسهامی با مالکیت دو یا چند نفر شریک تاسیس و اداره می شدند. پیشرفت علوم و بروز انقلاب صنعتی سبب پیدایش شکل جدیدی از شرکت ها به نام شرکت های سهامی در جهان شد. اداره این شرکت ها که با سرمایه تعداد زیادی از مردم تاسیس می شده اند به مدیران حرفهای واگذار می گردید. به این ترتیب، مدیریت مؤسسات از مالکیت سرمایه آنها تفکیک و متمایز شد. تشکیل شرکت های سهامی و مشارکت تعداد به نسبت زیاد سرمایه گذاران در بازار سرمایه، تحولاتی را در مناسبات سهامداران و مدیران حرفه ای اینگونه شرکت ها ایجاد و عملاً مالکیت را از مدیریت جدا کرده است. شرکت های سهامی امروزی از کوشش های دسته جمعی گروه هایی نظیر مدیران، کارکنان، سهامداران و اعتباردهندگان تشکیل شده اند. این گروه ها از طریق انعقاد قراردادهای رسمی و غیر رسمی گوناگون در یک شرکت سهامی گرد هم می آیند. برای سالیان متمادی، اقتصاددانان فرض می کردند که تمامی گروه های مربوط به یک شرکت سهامی برای یک هدف مشترک فعالیت می کنند اما موارد بسیاری از تضاد منافع بین گروه ها و چگونگی مواجه شرکت ها با اینگونه تضادها توسط اقتصاددانان مطرح شده است. این موارد به طور کلی در قالب تئوری نمایندگی مورد بحث و تحلیل قرار می گیرد (مرادی، 1388).
همان گونه که بیان شد شرکت های سهامی با انعقاد قراردادهای بین گروه های مختلف تشکیل می شوند که اولین این قرارداد، قرارداد شرکت با مدیر یکی از مهم ترین قراردادهاست چرا که خود باعث انعقاد قراردادهای دیگر با گروه های ذینفع می شود و می تواند بر شرایط قراردادهای دیگر اثر بگذارد. برای کاهش تضاد نمایندگی این قرارداد مهم “مالکان _ مدیران” پاداش راه حل اصلی است. بر اساس این اعتقاد، در صورت استقرار الگوی مناسب برای پرداخت پاداش، مدیران در جهت منافع سهامداران و وام دهندگان فعالیت می کنند. دلیل اصلی طرح پاداش این است که باید به مدیران به خاطر مسؤولیت های سازمانی که بر عهده دارند، پاداش داد و انگیزه لازم را برای عملکرد بهتر در آنان ایجاد کرد (محمدیان،1392 به نقل از مدرس سبزواری، 1374).
علیرغم بیان ارتباط مستقیم بین عملکرد و پاداش طبق نتایج تحقیقات گذشته، اما این ارتباط مورد تردید جدی است. گروهی از محققین معتقدند که این ارتباط از تقارن در زمانی که عملکرد مثبت یا منفی است برخوردار نبوده و دلیل آن را به رفتار هزینه ها تا عملکرد مدیر مربوط می دانند (کیلور و لوپز، 2013). با توجه به این سوال و تردید اساسی، این موضوع که، این ارتباط در شرکت های ایرانی چگونه می باشد و آیا عدم تقارن بین تغییرات عملکرد و تغییرات پاداش وجود دارد؟ موضوعی بود که در این تحقیق درصدد بررسی آنیم. لذا در ادامه پس از بیان مسئله، اهمیت، قلمرو، اهداف، فرضیه و روش تحقیق ارائه شده و نهایتا واژه ها و چارچوب فصول آتی ارائه خواهد شد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 02:55:00 ب.ظ ]
|