دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلان پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری (M.A) عنوان : عوامل تاثیر گذار بر تقلب در بین دانشجویان حسابداری استاد راهنما دکتر اسماعیل رمضانپور سال تحصیلی 93-1392 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان ن |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم و تحقیقات گیلان
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری (M.A)
عنوان :
عوامل تاثیر گذار بر تقلب در بین دانشجویان حسابداری
استاد راهنما
دکتر اسماعیل رمضانپور
سال تحصیلی 93-1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-2 بیان مسئله 4
1-4 اهداف تحقیق 7
1-6متغیرهای تحقیق 8 1-7فرضیه های تحقیق 9
1-7 فرضیه های تحقیق وش تحقیق 8
1-8 روش تحقیق 9
فصل دوم – ادبیات،مبانی نظری وپیشینه تحقیق 11
2-1- مقدمه 12
2-4روشهای پیشگیری و کشف تقلب 13
2-5-تحلیل آسیب شناسی تقلب و سرقت علمی 14
2-6 علل موثر در شکل گیری تقلب و سرقت علمی در جامعه دانشگاهی 15
2-6-1-3فقدان علاقه و انگیزه 16
2-6-1-4روابط به جای اصول و ضوابط 16
2-6-2عوامل پژوهشی 16
2-6-2-2ناآگاهی از قوانین مربوطه 17
2-6-2-4ضعف ترجمه 17
2-6-3-1آموزش محور بودن مدارس و دانشگاه ها 17 7
2-6-3-2کمیت بجای کیفیت 17
2-6-3-3 آموزش و اطلاع رسانی ناکافی 18
2-6-3-4اجباردرپژوهش 18 2-6-3-5 زمان 18
2-6-4 عوامل اجتماعی 18
2-6-4-1عدم کنترل و نظارت کافی 18 2-6-4-2 به روز نبودن قوانین 18
2-6-4-3 عدم تناسب نظام جرم و جزا 19
2-6-4-4- شکل گیری الگوهای غلط 19
2-6-5-1کمبود بودجه و امکانات 19
2-6-5-2پیشرفت ابزار و تکنولوژی 19
2-7عوامل موثر بر ارتکاب تقلب و سرقت علمی 19
2-8مسائل مربوط به تقلب تحصیلی 21
2-11چالش های ارزشیابی عملکرد تحصیلی 23
2-12بررسی عوامل تاثیر گذار بر تقلب تحصیلی 24
2-13 بررسی رابطه تقلب با جنسیت (دختر و پسر) 24
2-14 تقلب در میان دانشجویان حسابداری 25
2-15 تقلب از دیدگاه زیست شناسی و روان شناسی و جامعه شناختی 26
2-15-1 تبیین های زیست شناسی 26
2-15-2 تبیین های روان شناسی 27
2-15-3تبیین های جامعه شناختی 27
2-15-3-1 رویکرد کارکردی و ساختی 27
2-15-3-2نظریه آنومی 28
2-15-3-3 بی هنجاری تالکوت پارسونز 33
بخش دوم 35
3-1مقدمه 41
3-6 اعتبار (روایی) 43
3- 7 قابلیت اعتماد (پایایی) 43
3-8 آماره های لازم جهت تجزیه و تحلیل داده ها 44
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها 45
3-9-1 پردازش داده ها 45
3-9-2 تجزیه و تحلیل داده ها 45
3 -10 تحلیل رگرسیون 45
3-10-1 ضریب همبستگی 46
3-10-2 ضریب همبستگی اسپر من 47
خلاصه 47
فصل چهارم 48
4-1 مقدمه 49
4-2- یافته های توصیفی 50
4-2-1- جنس 50
4-2-2 وضعیت تاهل 51
4-2-3سن 52
4-2- 4تفکیک نمونه برحسب متغییر تقلب 53
-42-5تفکیک نمونه بر حسب متغییر عدم کنترل و نظارت 56
4-2-6 تفکیک نمونه بر حسب متغییر فقدان انگیزه و علاقه 57
4-2-7 تفکیک نمونه برحسب متغییر شکل گیری 58
4-2-8 تفکیک نمونه بر حسب متغییر راحت طلبی 59
4-2-9 تفکیک نمونه بر حسب متغییر ضعف اسلامی و ارزشهای اخلاقی 60
4-2-10 تفکیک نمونه بر حسب سایر عوامل تقلب 62
4-3 یافته های استنباطی 63
4-3-1فرضیه اول 63
4-3-2 فرضیه دوم 64
4-3-3 فرضیه سوم 64
4-3-4 فرضیه چهارم 65
4-3-5 فرضیه پنجم 66
4-3-6 فرضیه ششم 67
خلاصه فصل 67
فصل پنجم 69
5-1مقدمه 70
5-2 یافته های پژوهشی 70
5-2-1 یافته های توصیفی 70
5-2-2 یافته های استنباطی 71
5-3 نتایج حاصل از همبستگی اسپرمن 73
5-4 بحث و نتیجه گیری 73
5-5 پیشنهادات ناشی از تحقیق 74
5-6 پیشنهادات برای تحقیق آتی 74
5-7 محدودیت های تحقیق 74
خلاصه 75
منابع و مآخذ 76
الف)منابع فارسی 76
ب )منابع انگلیسی 76
پیوست یک 79
چکیده 82
فهرست جداول
عنوان صفحه
2-1جدول عوامل درونی تاثیر گذار بر تقلب و سرقت علمی 20
2-2 جدول عوامل بیرونی تاثیر گذار بر تقلب و سرقت علمی 21
2-3 جدول مدل نظری پژوهش 34
3-1 جدول متغییر ها و مقدار الفا 44
4-1 جدول توزیع پاسخگویان بر حسب جنس 50
4-2 جدول توزیع پاسخگویان بر حسب تاهل 51
4-3جدول توزیع پاسخگویان بر حسب جنس 53
4-4جدول توزیع پاسخگویان بر حسب متغییر تقلب 55
4-5 جدول آماره های توصیفی 55
4-6 جدول بررسی توزیع متغییر عدم کنترل و نظارت کافی 56
4-7 جدول آماره های توصیفی 56
4-8جدول بررسی توزیع متغییر فقدان انگیزه و علاقه 57
4-9 جدول آماره های توصیفی فقدان انگیزه و علاقه 57
4-10 جدول توزیع متغییر شکل گیری روابط 58 4-11 جدول آماره های توصیفی شکل گیری روابط 58
4-12 جدول بررسی توزیع متغییر راحت طلبی 59
4-13 جدول آماره های توصیفی متغییر راحت طلبی 59
4- 14 جدول توزیع متغییر ضعف اسلامی و ارزشهای اخلاقی 60
4-15جدول آماره ای توصیفی ضعف اسلامی و ارزشهای اخلاقی 61
4-16 جدول توزیع سایر عوامل تقلب 62
4-17جدول آمارهای توصیفی سایر عوامل تقلب 62 4-18جدول آزمون همبستگی اسپرمن عدم کنترل و نظارت کافی مراقبین 63 4-19 جدول آزمون همبستگی اسپرمن فقدان انگیزه و علاقه 64
4-20 جدول آزمون همبستگی اسپرمن شکل گیری روابط و میزان تقلب 65
4-21 جدول آزمون همبستگی اسپرمن راحت طلبی و میزان تقلب 65
4-22 جدول ازمون همبستگی اسپرمن ضعف اسلامی و ارزشهای اخلاقی 66
4-23جدول ازمون همبستگی اسپرمن سایر عوامل تقلب 67 5-1 جدول نتایج آزمون همبستگی اسپرمن 73
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار شماره 4-1، توزیع پاسخگویان بر حسب جنس 51
نمودار 4-2 ، توزیع پاسخگویان بر حسب تأهل 52
نمودار 4-3 ، توزیع پاسخگویان بر حسب سن 54
چکیده
همه ما با معنا و مفهوم تقلب آشنا هستیم گرچه تقلب می تواند به مصداق های زیادی تعمیم داده شود اما منظور ما تقلب در امتحانات درسی می باشد. تقلب رفتاری است غیر صادقانه طی طریقی است به غیر از شیوه شرافتمندانه و رسیدن به واقعیت و حقیقتی است غیر از طریق مشروع و نشان دادن خود با چهره ای وارونه و غیر صحیح. تقلب نوعی دزدی ادبی تعریف شده است که به تقلب در تکالیف اشاره دارد و با توجه به شرایط تکنولوزیکی این دسته از تقلب ها رو به افزایش است وسهم بیشتری از تقلب ها را تشکیل دهند.تقلب یا فریبکاری پدیده ای فراگیراست که نظام های آموزشی از سالیان دور باآن روبرو بوده و هدف از این پژوهش تعیین نظرات دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد علوم تحقیقات گیلان در مورد تقلب امتحانی و فراوانی نسبی آن صورت گرفت . نمونه پژوهش شامل 103 نفر دانشجوی حسابداری بودند که در زمستان 92و بهار93 در مطالعه شرکت کرده اند. پرسشنامه در انتهای امتحان بین دانشجویان توزیع شد و نظرات خود را در مورد میزان تقلب بیان کردند این پژوهش شامل 5 فرضیه می باشد که هریک رابطه معنادار با تقلب تحصیلی دارند.ونتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگراین است که تقلب و فریبکاری تحصیلی پدیده ای است که رواج و شیوع آن در محیط های آموزشی انکار ناپذیر است .
واژگان کلیدی : تقلب تحصیلی ، فریبکاری، دزدی ادبی ، دانشجویان حسابداری
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 02:27:00 ب.ظ ]
|