پایان نامه اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها |
اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد
یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
مــقدمه:
خیلی ازشرکت ها نمی توانند یا نمی خواهند صادرات را به طور وسیعی دنبال بکنند به خاطر فقدان تجربه،منابع محدود،یا دیگر موانع.برنامه های توسعه صادرات توسط دولت،تشکل های تجاری ودیگر سازمان هاارائه می شودتا به شرکت ها برای غلبه براین محدودیت ها کمک بکنندواین برنامه ها یک نقش کلیدی در تشویق فعالیت های تجاری بین المللی ایفا می کنند،.(Wheeler,1990)
اما یک بررسی سیستماتیک وجود ندارد که ارتباط علی برنامه هارا بر روی عملکرد صادراتی شرکت ها نشان بدهد.در حالیکه گزارش شده است که استفاده وسیع از کمک های صادراتی اثر مثبت بر رشد صادرتی شرکت ها دارند، تنها تعداد معدودی از مطالعات اثر برنامه های توسعه صادرات را بر روی عملکرد صادراتی شرکت ها بررسی کرده اند،(kotabe,czinkota,1992).
Katsileas ودیگران متوجه شده اند که سیاست های توسعه صادرات ملی به طور مثبت با عملکرد صادرات شرکت مرتبط می باشند.(Katsileas and et al,1996)
هیچکدام از این مطالعات به طور نظری به اثر توسعه صادرات بر روی شرکت یا عوامل مدیریتی که به طور مستقیم با استفاده از برنامه کمکی دولت سودمند شده اند نپرداخته اند.اکثر مطالعات مربوط به توسعه صادرات در ارتباط با رضایت مدیر از برنامه های توسعه صادرات می باشند و فقط یک بخش کوچکی از مطالعات مربوط به توسعه صادرات،اثر برنامه های توسعه صادرات را بر روی عملکرد صادراتی شرکت بررسی کرده اند که ماهیتا خیلی ساده نگرانه هستند. انتظار یک کار جدیدی است که توسط Geneturk وKotabe (2001) ارائه شد که اثر توسعه صادرات را بر روی عملکرد شرکت در یک مدل جامع بررسی کردند.به هرحال مطالعاتشان برای مفهوم سازی اثرات برنامه های توسعه صادرات برروی متغیرهای سازمانی ومدیریتی در بررسی عملکرد شرکت با شکست مواجه شد. برنامه های توسعه صادرات اثر مستقیمی بر روی عملکرد صادرات شرکت همچنین یک اثر غیر مستقیم از طریق جمع آوری دانش به علاوه فرایند ایجاد تعهد دارند.به هر حال یک بازنگری از ادبیات نشان می دهدکه تلاش جدی برای بررسی اثر غیر مستقیم برنامه های توسعه صادرات برروی عملکرد صادراتی شرکت ها انجام نشده است. بنابراین ،این تحقیق از طریق توسعه یک مدل مفهومی برای بررسی اثر برنامه های توسعه صادرات برروی یک تعدادی از فاکتور های مدیریتی وسازمانی به علاوه برروی عملکرد صادرات شرکت این شکاف را پر می کند (Czinkota and Ricks,1981).
بیان مسئله:
“اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها”مسئله این است که:چگونه برنامه های توسعه صادرات برروی عملکرد صادرات شرکت ها اثر می گذارند
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 09:00:00 ب.ظ ]
|