لطفا صفحه را ببندید
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 2
1-2. بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………… 5
1-3. اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………………… 6
1-4. اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………. 7
1-5. فرضیه ی پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 8
1-6. تعریف نظری و عملی مفاهیم……………………………………………………………………………………… 8
فصل دوم: مروری بر ادبیات پژوهش(پیشینه نظری و تجربی پژوهش)
2-1. سرطان کودک…………………………………………………………………………………………………….. 11
2-2. اضطراب بیمارستانی در کودکان……………………………………………………………………………….. 12
2-3. مروری بر مداخلات رفتاری برای کودکان مبتلا به سرطان………………………………………………… 13
2-3-1. عوامل موثر در واکنش های کودکان………………………………………………………………………. 16
2-3-2. رویه های استرس زای تشخیص و درمان و نقش مداخلات رفتاری…………………………………… 18
2-3-4. عوارض جانبی درمان و مداخلات رفتاری…………………………………………………………………. 19
2-3-5. تنظیم مجدد بعد از درمان و مداخلات رفتاری……………………………………………………………. 21
2-4. بازی درمانی شناختی رفتاری……………………………………………………………………………………. 22
2-4-1. مروری بر شکل گیری CBPT…………………………………………………………………………….. 22
2-4-2. پیشنه های نظری برای CBPT……………………………………………………………………………… 25
2-4-3. فرایند ارزیابی کودک در بازی درمانی شناختی-رفتاری……………………………………………….. 26
2-4-4. مداخله در CBPT……………………………………………………………………………………………. 27
2-4-4-1. شرح برخی از فنون رفتاری و شناختی بهنگام مداخله……………………………………………….. 27
2-5. پیشیه تجربی پژوهش……………………………………………………………………………………………… 32
2-5-1. پژوهش های خارجی…………………………………………………………………………………………. 32
2-5-2. پژوهش ها در داخل کشور…………………………………………………………………………………… 36
2-6. جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………… 39
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
3-1. روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 43
3-2. جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………….. 43
3-3. نمونه تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 43
3-4. روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………. 44
3-5. معیارهای انتخاب گروه…………………………………………………………………………………………… 44
3-6. ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. 44
3-7. فرآیند اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………… 45
3-8. روش گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………. 47
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1. تحلیل توصیفی…………………………………………………………………………………………………….. 49
4-2. تحلیل استنباطی…………………………………………………………………………………………………….. 50
4-3. جمع بندی یافته ها…………………………………………………………………………………………………. 55
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1. بررسی فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………. 58
5-1-1. «بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری بر میزان اضطراب کودکان مبتلا به سرطان 4 تا 8 ساله تاثیر دارد.» 58
5-1-2. تبیین نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 59
5-2. بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………….. 62
5-3. محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………. 63
5-4. پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده…………………………………………………………………………. 64
منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………… 67
منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………. 69فهرست جداول
جدول1-2.چکیده مداخلات رفتاری در رهایی از اضطراب و پریشانی (برگرفته از رد، مونتگومری، دو-هامیل، 2001) 33
جدول 2-3. طرح جلسات درمانی…………………………………………………………………………………….. 46
جدول 3-3. دیاگرام طرح تحقیق……………………………………………………………………………………… 43
جدول 2-4. شاخص های میانگین، انحراف معیار، و دامنه نمرات در پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………………………………………………………………………………………………….. 49
جدول 3-4. آزمون آنوا با اندازه گیری های مکرر………………………………………………………………… 50
جدول 4-4. ماتریس همبستگی نمرات پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری…………………………………… 52
جدول 5-4. ماتریس کوواریانس نمرات پیش آزمون، پس آزمون و پیگری………………………………….. 52
جدول 6-4. ماتریس بررسی چند اثری برای کوواریانس درون آزمودنی ساختار نایافته xtmixed……. 52
جدول 7-4. آزمون اثر تعاملی (درجه آزادی چندگانه)……………………………………………………………. 53
جدول 8-4. اثر تعاملی پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با مداخله………………………………………….. 54
جدول 9-4.مقایسه دوبهدو میان نمرات مراتب مختلف آزمون در گروه آزمایش…………………………….. 54
جدول 10-4.مقایسه دوبهدو میان نمرات مراتب مختلف آزمون در گروه کنترل……………………………… 55
جدول 11-4.میانگین و انحراف معیار گروه ها در پرسشنامه اضطراب زانک…………………………………. 55
جدول 12-4.آزمون contrast و simple effect برای مقایسه تفاوت های معنادار میانگین ها………… 56
شکل 1-4.نیمرخ نمرات پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری برای گروه های آزمایش و کنترل………….. 50
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
فید نظر برای این مطلب