پایان نامه اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه |
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
رشته برنامه ریزی درسی
عنوان:اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک
استاد راهنما:
دکتر مسعود گرامی پور
استاد مشاور:
دکتر عفت عباسی
نیمسال تحصیلی:
94-93
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست
عنوان صفحه
فصل یک: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2
1-2 بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2
1- اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………… 5
1-4 ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-5 پرسش های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….. 9
1-6 تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 14
2-2 آموزش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-3 آموزش ضمن خدمت کارکنان ……………………………………………………………………………………………………… 16
2-3 انواع آموزش ضمن خدمت کارکنان …………………………………………………………………………………………….. 17
2-3-1 آموزش های ضمن خدمت با توجه به زمان………………………………………………………………………… 17
2-3-2 آموزش ضمن خدمت بر حسب ماهیت……………………………………………………………………………………. 18
2-4 تاریخچه آموزش ضمن خدمت در ایران…………………………………………………………………………………….. 19
2-5. تاریخچه آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت آموزش و پرورش………………………………………. 20
2-6. اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان………………………………………………………………………………….. 21
2-7. اصول آموزش ضمن خدمت کارکنان……………………………………………………………………………. 23
2-8. آموزش و فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………………………………….. 24
2-9. روش های آموزشی مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات…………………………… 25
2-10. تاریخچه فاوا در آموزش پرورش ایران 26 ……………………………………………………………
2-11. فناوری در آموزش 27 …………………………………………………………
2-12. فاوا در آموزش و پرورش برخی از کشورهای دنیا 28 ……………………………………………….
2-13. جایگاه فاوا در آموزش و پرورش ایران29 ……………………………………………………………
2-14. آموزش ضمن خدمت معلمان و فاوا30 ……………….………………………………………………
2-15. فناوری اطلاعات و ارتباطات31 ……………………….………………………………………………
2-16. ضرورت بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات32 ………..……………………………………
2-17. کاربرد های فناوری اطلاعات و ارتباطات33 ………………..…..……………………………………
2-18. کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات34 …………..…..……………………………………
2-19. ارزشیابی آموزش ضمن خدمت کارکنان35 ………………..…..……………………………………
2-20. الگوها و روش های ارزشیابی برنامه آموزش ضمن خدمت37 ………………………………………
2-21. الگوی ارزشیابی اثربخشی کرک پاتریک 39 ………………..…..…………………….……………
2-22. پیشینه تحقیق43 ……………………………………………………………
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 50
3-2 روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. 50
3-3 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………… 52
3-4 ابزارپژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………. 52
3-5 حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
3-6 روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………………………. 54
3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………… 54
فصل چهارم: نتایج پژوهش
4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 58
4-2 تحلیل داده های کمی…………………………………………………………………………………………………………….. 53
4-3 بررسی نتایج آزمون t تک نمونه ای ومقایسه شاخص های بررسی کیفیت آموزش بر اساس مدل کرک پاتریک ……………………………………………………………………………………………………………………….. 72
4-4 تجزیه تحلیل داده های کیفی…………………………………………………………………………………………………. 86
فصل پنجم:
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 101
5-2. بحث درباره یافته ها………………………………………………………………………………………………………………. 102
5-3 پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 131
4-5. محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 132
منابع ………………………………………………………………………………………………………………………….. 134
فصل اول:
کلیات
1-1. مقدمه:
معلمان به عنوان یکی از اثرگزارترین عناصر در آموزش و پرورش نیاز به آشنایی با فاوا در امر آموزش دارند، آنها باید دانش و اطلاعات لازم را برای رویاروی با فاوا را کسب کرده تا از این طریق بتوانند با تغییر و تحول در عرصه آموزش همراه شده و به بازسازی و نوسازی دانش و معلومات خود بپردازند. آموزش ضمن خدمت یکی از راهکارهای اساسی برای به روزآمد کردن دانش عمومی، علمی و تخصصی معلمان است که متناسب با تحولات علمی و رشد صنایع آموزش و تغییرات در سیستم آموزش است.
در عصر حاضر، رشد و گسترش سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان ارتباط سریع و تبادل اطلاعات را بیش از پیش میسر کرده و افراد هر کجا باشند می توانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت کنند. بی شک بیشترین تاثیر این فناوری ها بر محیط های آموزشی است. کاربرد این فناوری ها در آموزش می تواند در جهت بهبود آموزش های سنتی به کار آید و از این طریق به ارائه آموزش های تخصصی به شیوه های مدرن پرداخت (عطاران، 1385).
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:07:00 ب.ظ ]
|