دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

عنوان :

بررسی تأثیر آموزش مادران بر مبنای نظریه دلبستگی بر کاهش اضطراب کودکان

استاد راهنما :

جناب آقای دکتر کیومرث فرحبخش

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

فهرست مطالب:

 

چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل اول : کلیات مسأله

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….

بیان مسأله …………………………………………………………………………………………………………………………………

هدف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………

اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………

تعاریف واژگان اختصاصی طرح   …………………………………………………….………………………………………………

فصل دوم : ادبیات و پیشنیه پژوهش

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………

تعریف اضطراب ………………………………………………………………………………………………………………………………

مبانی نظری اضطراب ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه های روانکاری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه های رفتاری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه های زیستی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه انسان گرایان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه های شناختی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

علائم اضطراب………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

انواع اضطراب……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

نقش والدین در ایجاد تداوم اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

تعریف دلبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

اهمیت دلبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

دیدگاه دلبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه های دلبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

سالیوان و مدل بین فرد ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه کردار شناسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه هورنای ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نظریه روانشانسی انفرادی آدلر ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

نظریه یادگیری اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

عزت نفس و دلبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

رابطه دلبستگی و انواع اختلالات اضطرابی ……………………………………………………………………………………………………………………………………

انواع الگوهای ارتباطی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

الگوهای ارتباطی عاطفی والد در هنگام آشفتگی کودک ……………………………………………………………………………………………………………..

طبقه بندی مادران با توجه به مدل کاری درونی متخصام – درمانده …………………………………………………………………………………………..

سطوح پردازش در ارتباط های والد – کودک ……………………………………………………………………………………………………………………………

سطح فردی : مدل کار درونی از خود درگیری …………………………………………………………………………………………………………………………….

سطح میان فردی : دریافت و ارسال پیام ها ……………………………………………………………………………………………………………………………….

سطح فراشناختی : روز آمد کردن و باز بینی ……………………………………………………………………………………………………………………………..

نقش ارتباط باز در ایجاد دلبستگی ایمن ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

چرخه ایمن و چرخه اضطرابی در ارتباطات والد و کودک ……………………………………………………………………………………………………………

آسیب شناسی روانی و ساختارهای تحولی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

نقش تجربه اولیه و سازگاری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

اختلال در رابطه اولیه و آسیب شناسی روانی ………………………………………………………………………………………………………………………………..

رابطه دلبستگی و برخی اختلالات خاص ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

اختلال های اضطرابی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

رفتارهای ضد اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

افسردگی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

مداخله …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور ……………………………………………………………………………………………………………………………

فصل سوم : روش شناسی و تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

روش نمونه گیری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ابزار اندازه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

مبانی نظری مقیاس ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

معرفی مقیاس و کاربرد آن …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

روش نمره گذاری مقیاس ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

اعتبار و روایی مقیاس ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

روش اجرای تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

چگونگی و زمان اجرای پیش آزمون و پس آزمون  …………………………………………………………………………………………………………………………

توضیح مختصر جلسات آموزش مادران …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

فصل چهارم ( ارائه یافته های پژوهش )

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

بخش اول ، توصیف داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

بخش دوم : تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل پنجم : ( بحث و نتیجه گیری )

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

پیشنهادات  کاربردی در ارتباط با اجرای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….

ضمیمه

منابع فارسی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

فهرست نمودارها

نمودار (1-2) چرخه ایمن …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

نمودار (2-2)چرخه اضطرابی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

فهرست جداول

جدول (1-2) انواع ارتباطهای عاطفی مخرب مادر ……………………………………………………………………………………………………………………..

جدول (2-2) دلبستگی درماندگی / بیمناک : رفتارهای مربوط به دلبستگی مادرانی که کودک آنها

در جلسات باز دیدار به صورت آشفته / نزدیک شونده ( D- ایمن ) طبقه بندی شدند …………………………………………………….

جدول (1-4) میانگین ، انرحاف معیار نمره های آزمونهای گروه کنترل و آزمایش در پیش آزمون………………………………….

جدول (2-4) میانگین و انحراف معیار نمره های آزمودنیهای گروه کنترل و آزمایش در پس آزمون …………………………………

جدول (3-4) نتایج آزمون لوین ، جهت بررسی همگنی و واریانهای نمرات آزمودنیهای گروه کنترل آزمایش ……………………

جدول(4-4) نتایج مربوط به تحلیل کوواریانس مبتنی بر تأثیر آموزش مادران بر مبنای نظریه دلبستگی

بر کاهش اضطراب کودکان در گروه های آزمایش و کنترل ………………………………………………………………………………………………

جدول (5-4) میانگین تعدیل شده …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیوست ها

پیوست 1 . مبانی نظری برنامه آموزش مادران ( مبتنی بر نظریه دلبستگی ) …………………………………………………………………………………….

پیوست 2. برنامه کاربردی آموزش مادران ( مبتنی بر نظریه دلبستگی ) ……………………………………………………………………………………..

پیوست 3 . فعالیت های کارگاهی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………

آزمون اضطراب زانک ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

دیاگرام ابعاد رابطه باز و بسته …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

منابع برنامه آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Abstract………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

چکیده

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت