پایان نامه بررسی تاثیر استراتژی های بازارگرایی بر خلاقیت کارکنان در شرکت همکاران سیستم |
دانشگاه پیام نور
گروه مدیریت
عنوان تحقیق:
بررسی تاثیر استراتژی های بازارگرایی بر خلاقیت کارکنان در شرکت همکاران سیستم
زمستان 93
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده :
بازارگراییوتأثیرآنبرنوآوریکسبوکارازجملهمباحثمهمومحوریدرمدیریتبازارومشتریاست. اینتحقیق،ابتدابهبررسیدیدگاهها،مدلهایمختلفبازارگراییوتأثیربازارگراییبرنوآوریکسبوکارباتوجهبهقابلیتهایبازاریابیمیپردازد؛سپسروابطمیانبازارگرایی و نوآوریکسبوکاررابررسیمیکند.
جامعه آماری تحقیق را شرکت صنایع الکترونیک شهرستان شیراز تشکیل دادند که نمونه آماری نیز به دلیلکم بودن حجم جامعه آماری برابر با تمامی جامعه آماری می باشند. ابزار گردآوری تحقیق شامل پرسشنامه گرایش به بازار با 36 سوال و پرسشنامه نوآوری شامل 5 سوال و پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی می باشد.
نتایجپژوهشنشانمیدهدکهنوآوریکسبوکاردرفضایرقابتیکنونیتحتتأثیربازارگراییقراردارد.
کلیدواژگان: گرایش به بازار، نوآوری، مشتری گرایی، رقیب گرایی، هماهنگی بین وظیفه ای.
فهرست مطالب
Contents
فصل اول: کلیات تحقیق. 7
1-1-مقدمه. 8
1-2-بیانمسأله. 9
1-3-اهمیتوضرورتانجامتحقیق. 10
1-4-اهدافتحقیق. 11
1-5-فرضیههایتحقیق. 12
1-6- قلمروتحقیق. 12
1-7- تعریفواژههاواصطلاحات. 13
فصلدوم: ادبیاتوپیشینهتحقیق. 14
2-1- مقدمه. 15
2-2- گرایشبازاریابی:. 15
2-3- بازارگرایی. 18
2-4- مفهومبازارگرایی(گرایشبهبازار). 19
2-5- عواملموثربربازارگرایی. 25
2-6- پیامدهایبازارگراییبرایسازمان. 25
2-7-رفتارهایبازارگرایی. 27
2-8- دیدگاههایبازارگراییمعاصر. 29
2-8-1- دیدگاهتصمیمگیریشاپیرووگلازر. 30
2-8-2- دیدگاههوشمندیبازارکوهلیوجاورسکی. 31
2-8-3- دیدگاهرفتاریمبتنیبرفرهنگنروروسلاتر. 33
2-8-4- دیدگاهبازاریابیاستراتژیکروکرت. 34
2-8-5- دیدگاهمشتریگراییدیشپند. 34
2-9- عناصربازارگرایی. 36
2-9-1- بخشبندیبازار. 36
2-9-2- اولویتبندیبخشهایبازار. 37
2-9-3- تخصصیکردنکارکنانفروش. 37
2-10- بازارگراییدربرابرگرایشبهمدیریت. 38
2-11- فقدانشفافیتتئوریکدرمفهومبازار. 38
2-12- بازارگراییدربرابرمشتریگرایی. 38
2-13- بازارگراییدربرابربازاریابیخارجی. 40
2-14- گرایشبهبازاردربرابرگرایشبهسود. 40
2-15- رویکردهایبازارگرایی. 41
2-16- مدلهایبازارگرایی. 41
2-17- مفهوموجایگاهخلاقیتونوآوری. 42
2-18- تفاوتخلاقیتونوآوری. 44
2-19- نوآوری. 47
2-20- تعریفنوآوری. 48
2-21- انواعنوآوری. 49
2-21-1- نوآوریمبتنیبربازار:. 49
2-21-2- نوآوریمبتنیبرمحصول:. 50
2-21-3- نوآوریمبتنیبرفرآیند:. 50
2-21-4- نوآوریسازمانی:. 50
2-22- فرآیندنوآوری. 50
2-23- مطالعاتبازارگرایی. 51
فصلسوم: روششناسیتحقیق. 53
3-1- مقدمه. 54
3-2- فرایندتحقیق. 54
3-3- فرضیههاومدلمفهومیتحقیق. 55
3-4- روشتحقیق. 57
3-5- جامعهونمونهآماری. 57
3-6- ابزارجمعآوریدادهها. 58
3-7- روشجمعآوریدادهها. 58
3-8- شرحپرسشنامه. 59
3-9- اعتباروقابلیتاعتمادیارواییوپایایی. 59
3-10- روشتجزیهوتحلیلدادهها. 61
فصلچهارم: تجزیهوتحلیلدادههاوآزمونفرضیهها. 62
4-1- مقدمه. 63
4-2 توصیفوتحلیلدادههایجمعیتشناختی. 64
4-2-1 جنسیت. 64
4-2-2 وضعیتتاهل. 64
4-2-3 تحصیلات. 65
4-2-4 سن. 66
4-2-5- تجربهکاری. 67
4-3- تحلیلاستنباطی. 67
4-3-1) محاسبهضریبهمبستگیپیرسونبهمنظوربررسیروابطمیانهریکازمتغیرهایگرایشبازارونوآوری. 69
آزمونفرضیهشمارهیک. 69
آزمونفرضیهشمارهدو. 70
آزمونفرضیهشمارهسه. 71
آزمونفرضیهاصلی. 72
4-3-2)آزمونتحلیلواریانسفریدمن. 73
فصلپنجم: نتیجهگیریوپیشنهادات. 76
5-1) مقدمه. 77
5-2) بررسییافتههایپژوهشباتوجهبهآزمونهمبستگیپیرسون. 78
5-3) بررسییافتههایپژوهشباتوجهبهآزمونتحلیلواریانسفریدمن. 79
5-4) ارائهپیشنهادات. 79
5-4-1)پیشنهاداتبرمبناییافتههایتحقیق. 80
5-4-2) پیشنهاداتبرایتحقیقاتآتی. 81
منابع. 83
پیوستها. 87
پیوست1: پرسشنامهپژوهش. 88
پیوست 2 : خروجیهایSPSS. 9
1- مقدمه
موفقیتدرفضایرقابتیموجودبهخصوص صنایع کوچک و متوسط(شهرکهای صنعتی) مستلزمایناستکهاین صنایعبیشازپیشبهرویکردها،طرحهاوبرنامههایبازاریابیرویبیاورند. زیربنایبازاریابیدرهرکسبوکاریمیزانباوروتوجهمدیریتآنبهمقولهبازارگراییبهشمارمی رود.
اینکهچگونهیکصنعتمیتواندنوآوریخودراافزایشدهد،مسالهایاستکهدر اینتحقیقبهآنپرداختهشدهاست.ممکناستعواملمتعددیبرارتقای نوآوری یک کسبوکارموثرباشندمانندعواملمحیطیکلانبینالمللیوملی(عواملاقتصادی، اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،تکنولوژیکی)عواملخردمحیطییاعناصرصنعت(تامین کنندگان،رقابتدرونصنعت،رقبایتازهوارد،محصولاتجایگزین،واسطههایفروش ومشتریان)وعواملمربوطبهداخلبنگاه(داراییهایمشهودونامشهودوشایستگیها). ازبینهمهاینعواملدراینمطالعهبازارگراییبهعنوانعاملمهمموثربرنوآوری کسبوکارمدنظرقرارگرفتهورابطهآنبانوآوریکسبوکارموردبررسیقرار گرفتهاست .
بازار محور از دهه 1980 در تحقیقات و مطالعات علمی مرتبط با اقدامات مدیریتی وارد شده است. بازار محوری ریشه دار در تئوری بازاریابی و کاربردی برای مفهوم بازاریابی است. گرچه تفاوت هایی در تعریف بازارمحوری وجود دارد این مفهوم معمولا بر سه قسمت تمرکز دارد:
مشتری
رقبا
هماهنگی بین وظیفه ای(دعایی و بختیاری،1386).
برایناساسدراینمطالعهمفهومبازارگراییموردبررسینظریوتحقیقاتیقرارگرفتهاستوسپسیکمقیاسبرایسنجشاینمفهومدرسازمانهاارائهشدهاست. باتوجهبهاینکه صنایع کوچک و متوسط دراینمطالعهموردبررسیقرارگرفته اند،جهت گیریمباحثبهسمت شهرکهای صنعتیبودهاست.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:29:00 ب.ظ ]
|