دانشگاه شیراز

رشته حسابداری

عنوان :

بررسی تاثیر ساختار سرمایه بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده :

تصمیمات تامین مالی و سرمایه گذاری شرکت ها ، تصمیماتی هستند که با آینده نگری اتخاذ می شوند . شرکت ها در تصمیمات تامین مالی ریسک هر کدام از ابزار های مالی را ارزیابی نموده و ابزار هایی را انتخاب می نمایند که بر سود و بازده سهامداران حداکثر تاثیر مثبت را داشته باشد استفاده از بدهی ها با توجه به صرفه جویی های مالیاتی و ارزان بودن آن نسبت به اوراق بهادار سرمایه ای ، همواره مورد توجه تصمیم گیرندگان مالی بوده است .

این تحقیق تاثیر ساختار سرمایه بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را مورد بررسی قرار می دهد . تکنیک های آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیات تحقیق ، ضریب همبستگی و رگرسیون می باشد . نتیج حاصله حاکی از آن است که رابطه قوی و معنی داری بین ساختار سرمایه وسود آوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهارن وجود دارند . همچنین استفاده از بدهی و تاثیر آن بر سود و عملکرد شرکت های مذکور بر اساس نوع صنعت متفاوت می باشد ، یعنی نوع صنعت بر استفاده از بدهی ها تاثیر می گذارد .

تعداد صفحه :124

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت