پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک از خدا و هویت اجتماعی در سبک زندگی دانشجویان وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم و تحقیقات ایلام
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی (M.A)
گرایش: عمومی
عنوان:
بررسی رابطه بین ادراک از خدا و هویت اجتماعی در سبک زندگی دانشجویان وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر
استاد راهنما:
دکتر شهرام مامی
استاد مشاور:
دکتر جهانشا محمدزاده
بهار 1394
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه. 3
1-2- بیان مسأله. 5
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 9
1-4- اهداف پژوهش… 12
1-4-1- اهدف کلی.. 12
1-4-2- اهداف جزیی.. 12
1-5- فرضیههای تحقیق. 13
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 13
1-6-1- سبک زندگی.. 13
1-6-2- هویت اجتماعی.. 14
1-6-3- ادراک خدا 14
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- ادبیات تحقیق. 16
2-1-1- سبک زندگی.. 16
2-1-2- تغییرات سبک زندگی در فرایند توسعه ابزارهای نوین ارتباطی.. 20
2-1-3 – ارزیابی سبک زندگی بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی.. 23
2-2- ادراک از خدا 25
2-2-1- ادراک از خدا از نظر علمای مسلمان. 26
2-2-2 – ادراک در لغت.. 26
2-2-3- رابطه علم وادراک.. 26
2-2-4- ادراک امور حسی.. 26
2-2-5- ادراک به معنای رویت.. 26
2-2-6- مدرک بودن خداوند. 27
2-2-7- آیا ادراک از جمله صفاتی است که بتوان آن را به خدا نسبت داد؟. 27
2-2- 8- ادراک خدا از نظر فلاسفه. 28
2-2-9- ادراک از خدا از نظر روان تحلیل گران. 30
2-2-10- رابطه دلبستگی شکل گرفته دوران کودکی با ادراک از خدا 34
2-3- هویت.. 37
2-3-1- واژه هویت.. 37
2-3-2- هویت در نگاه دیگران. 38
2-3-3- هویت ونوجوانی.. 39
2-3-4- هویت وهویت یابی (نظریه ها وتعاریف ) 41
2-3-5- عوامل موثر بر شکل گیری هویت : 44
2-3-6- تاثیر هویت بر سبک زندگی.. 47
2-4- مرور ادبیات و سوابق مربوطه. 49
فصل سوم: روش تحقیق
3-1-مقدمه. 53
3-2- روش تحقیق. 53
3-3- جامعه ی آماری 54
3-4- نمونه ی آماری و روش نمونه گیری.. 54
3-5- نحوه اجرای پرسشنامه. 54
3-6- ابزار جمع آوری اطللاعات: 55
3-6-1- پرسشنامه سبک زندگی lsq. 55
3-6-2- پرسشنامه هویت (isi- 6g) 56
3-6-3- پرسشنامه اداراک از خدا 56
3-7- روش تحلیل آماری : 58
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 60
4-2- تجزیه و تحلیل یافتهها 60
4-3- توصیف داده ها 60
4-4- سنجش رابطه متغیرهای تحقیق. 65
4-5- فرضیات تحقیق. 65
4-6- سنجش تفاوت متغیرهای تحقیق. 74
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه. 78
5-2- اهمیت ومزیتهای پژوهش… 82
5-3- راهکارهای پیشنهادی.. 83
5- 4- محدودیتهای تحقیق. 84
منابع و مآخذ. 85
پیوستها 92
چکیده انگلیسی.. 101
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 3-1 ضرایب پایایی آزمون. 57
جدول3-2 اعتبار آزمون تصور ازخدا 58
جدول 4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تحصیلات.. 60
جدول 4-2 میانگین و انحراف معیار سن پاسخگویان. 61
جدول 4-3 میانگین و انحراف معیارمولفههای سبک زندگی.. 62
جدول 4-4 میانگین و انحراف متغیرهای تحقیق. 64
جدول 4-5 ضریب همبستگی متغیر سبک زندگی با هویت و ادراک از خدا 65
جدول 4-6 ضریب همبستگی مولفههای مختلف سبک زندگی و هویت.. 67
جدول 4-7 ضریب همبستگی مولفههای متغیر سبک زندگی و ادراک از خدا 70
جدول 4-8 ضریب همبستگی متغیر هویت و ادراک از خدا 73
جدول 4-9 مقایسه میانگین مولفههای متغیر سبک زندگی و هویت.. 75
جدول 4-10 مقایسه میانگین مولفههای متغیر سبک زندگی و ادراک از خدا 76
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات.. 61
نمودار 4-2 میانگین مولفههای سبک زندگی پاسخگویان. 63
نمودار 4-3 میانگین متغیرهای تحقیق. 64
نمودار 4-4-پراکنش دادههای سبک زندگی ،هویت وادراک از خدا 66
نمودار 4-5 پراکنش مولفههای سبک زندگی و هویت.. 69
نمودار 6-4 پراکنش مولفههای سبک زندگی وادراک از خدا 72
نمودار 4-7 پراکنش هویت و ادراک از خدا 73
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1مقدمه
پیشرفت روزافزون و سریع دنیا و به تبع آن جوامع و کشورها و همچنین تغییر آداب زندگی منجر به تعریف سبک و روش زندگی شده است. افراد بدون دانستن روش زندگی کردن دچار سردرگمی و درواقع بی هویتی به معنای کشف درست زندگی، هدف آن و نقش فرد برای دسترسی به آن می شوند. نقش ادراک خدا در درست زندگی کردن و کشف شخصیت فردی و هویت افراد در جوامعی با منبع دینی بی نقصی مانند اسلام می تواند چشمگیر باشد. ادراک از خدا از دیدگاه روانشناسی یک الگوی شناختی– عاطفی است که ازطریق نخستین ارتباطات کودک باافرادمهم زندگی ومراقبینش شکل گرفته است ودر سرتاسر زندگی همگام با رشد بلوغ روانی فرد بارها وبارها تجدید می شود، این الگو جهت گیری رفتار واحساس فرد در ارتباط با خدا را هدایت می کند
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:28:00 ب.ظ ]
|