پایان نامه بررسی رابطه ی بکارگیری فناوری اطلاعات با رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه |
گروه علوم تریتی
پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی
بررسی رابطه ی بکارگیری فناوری اطلاعات با رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه
اساتید راهنما:
دکتر بهناز مهاجران دکتر علیرضا قلعه ای
تابستان 1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بکارگیری فناوری اطلاعات با رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه انجام گرفته است.فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار مهم و وسیله انجام کار در عصر حاضر مورد توجه قرار گرفته است. فناوری اطلاعات تغییر مهمی در روند انجام کارها و اجرای امور ایجاد کرده است و خود را به عنوان یکی از عوامل مهم در برتری کشورهای پیشرفته معرفی نموده است. رضایتمندی افراد در سازمانهای مختلف نیز یکی از مسائل مهمی است که در عصر حاضر جلب توجه نموده است و سازمانهای کنونی در انجام وظایفشان بیش از گذشته به رضایت مشتریان توجه می کنند و رضایتمندی مشتریان را به عنوان یکی از مهم ترین اولویتها مورد توجه قرار می دهند. لذا با توجه به مطالب فوق این تحقیق درصدد پاسخگویی به این سوال است که آیا بکار گیری فناوری اطلاعات بر افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان در دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه تاثیر گذار بوده است. به منظور بررسی این سوال در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه به روش توصیفی با نمونه گیری تصادفی ساده 320 نفر به عنوان نمونه از بین جامعه2304 نفری انتخاب گردید و پرسشنامه محقق ساخته ای که روایی آن مورد تایید اساتید محترم بوده و پایایی محاسبه شده آن نیز حدود 762/0 بود، بین آنها توزیع گردید و داده های بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در امر تجزیه و تحلیل داده ها از spss18 آزمون آماری همبستگی رگرسیون وANOVA بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که امکانات ارائه شده در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی را فراهم نموده است
کلید واژه: فناوری اطلاعات، رضایتمندی، دانشجویان ، دانشکده کشاورزی و دانشگاه ارومیه
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………….الف
فهرست جدولها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ه
فصل اول: کلیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..1
1-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….2
2-1 بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..3
4-1 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..4
5-1 کاربردهای تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………4
6-1 فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….4
7-1 متغیرهای تحقیق و تعریف مفهومی و عملیاتی آنها…………………………………………………………………………………………………………….4
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..7
1-2 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..8
2-2 تکنولوژی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..9
3-2فناوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………9
4-2 اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..11
5-2 اطلاعات عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….12
6-2 اطلاعات مدیریتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………12
7-2 اطلاعات تاکتیکی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….12
8-2 اطلاعات استراتژیک …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………12
9-2 تفاوت داده و اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………12
10-2 عناصر اصلی فناوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………………………13
11-2 سازمان و فناوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….13
12-2 ویژگی های سیتم های فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………14
13-2کاربرد های فناوری اطلاعات در سازمان……………………………………………………………………………………………………………………………14
14-2اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی………………………………………………………………………………………………………………………….16
15-2 سیر تکامل فناوری اداری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….16
16-2 تعریف اتوماسیون اداری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..17
17-2 مزایا و معایب اتوماسیون اداری………………………………………………………………………………………………………………………………………..17
18-2 اهداف سیستمهای فناوری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..18
19-2 فناوری اطلاعات و توانمندی سازی کارکنان …………………………………………………………………………………………………………………19
20-2 فناوری اطلاعات و کنترل در سازمان …………………………………………………………………………………………………………………………….19
21-2 فناوری اطلاعات و مشکلات پیش روی آن………………………………. ……………………………………………………………………………………20
22-2معیارهای ارزیابی فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………….23
1-2 بخش دوم رضایت ارباب رجوع …………………………………………………………………………………………………………………………………………..24
2-2 تاریخچه توجه به رضایت ارباب رجوع…………………………………………………………………………………………………………………………………25
3-2 ارباب رجوع و اهمیت رضایت ارباب رجوع………………………………………………………………………………………………………………………….26
4-2 مدیریت ارتباط با مشتری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………27
5-2 انواع نیازهای ارباب رجوع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………29
6-2 نقش کارکنان در رضایت ارباب رجوع………………………………………………………………………………………………………………………………..29
7-2عوامل تعیین کننده رضایت ارباب رجوع……………………………………………………………………………………………………………………………30
1-2 بخش سوم پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..30
2-2تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….30
3-2 تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….32
فصل سوم روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………….34
1-3 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………35
2-3روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………35
3-3 جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….35
4-3 روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..36
5-3 نمونه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..36
6-3متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 38
7-3ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 38
8-3 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 39
9-3 روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39
10-3 شیوه ی تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………………… 39
فصل چهارم یافته های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 40
1-4مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 41
2-4 یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….42
3-4 یافته های استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………43
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………50
1-5 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….51
2-5نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….51
3-5 محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………53
4-5 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………53
1-4-5پیشنهادات کاربردی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….53
2-4-5پیشنهادات پژوهشی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………53
منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………54
پیوستها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….61
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….67
فهرست جداول و نمودارها
جدول 3-1 فراونی جامعه آماری و نمونه آماری ………………………………………………………………………………………………………………….36
جدول 3-2 آمار جامعه مورد بررسی و نمونه اخذ شده در رشته کارشناسی …………………………………………………………………….37
جدول 3-3 آمار جامعه مورد بررسی و نمونه اخذ شده در کارشناسی ارشد و دکتری……………………………………………………….38
جدول 3-4 متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………38
جدول 3-5 پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….39
جدول توزیع فروانی 4-1 نشان می دهد که فراوانی سطوح تحصیلی زنان و مردان مساوی است………………………………………43
جدول 4-2 خلاصه تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………………………………..44
جدول 4-3 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی 1 …………………………………………………………………………………………………………………. 45
جدول 5-3 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی 2 …………………………………………………………………………………………………………………….46
جدول 6-3 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی 3 ……………………………………………………………………………………………………………………47
جدول 7-3 ANONA ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..47
جدول 8-3 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی 3 ………………………………………………………………………………………………………………………48
جدول 9-3 ANONA ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..48
نمودار 4-1 فراوانی پاسخهای آزمودنیها به هر سوال پرسشنامه………………………………………………………………………………………..42
نمودار 4-2 نمودار توزیع سطوح مختلف تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………….43
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:02:00 ب.ظ ]
|