پایان نامه بررسی رفتار ناکارآمد و تأثیر آن بر تغییر شغل در مؤسسات حسابرسی |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی حسابداری
پایاننامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته: حسابداری
عنوان:
بررسی رفتار ناکارآمد و تأثیر آن بر تغییر شغل در مؤسسات حسابرسی
استاد راهنما:
دکتر محسن اکبـری
استاد مشاور:
دکتر غلامرضا محفوظی
نیمسال تحصیلی
94-1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل دوم: مرور منابع، ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق.. 13
2-2- تئوری رفتارهای ناکارآمد. 14
2-3-1- بررسی تئوری رفتار ناکارآمد و تأثیر آن بر تئوری تغییر شغل. 34
2-5- پیشینه حسابرسی در ایران. 39
فصل سوم: روش اجرای تحقیق، مواد و روشها 44
3-3- جامعه و نمونه آماری پژوهش… 46
3-4- روشهای گردآوری اطلاعات.. 48
3-5-1- بررسی روایی پرسشنامه. 49
3-5-3- نتایج آزمون بارتلت جهت بررسی کفایت نمونه. 51
3-6- روشهای آماری تجزیهوتحلیل دادهها 52
3-6-1- مراحل مدلسازی در معادلات ساختاری: 53
3-6-2- انتخاب رویکرد مناسب معادلات ساختاری برای تحلیل دادههای پژوهش: 55
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها و یافتههای تحقیق.. 58
4-2-2- رده سنی پاسخدهندگان: 61
4-2-3- سطح تحصیلات پاسخدهندگان. 62
4-3-1- برازش مدل با استفاده از نرمافزار Smart PLS. 63
فصل پنجم: بحث، نتیجهگیری و پیشنهادات.. 71
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی.. 77
5-4-2- پیشنهادهای پژوهشهای آتی.. 78
پیوست دوم: مدلهای خروجی از نرمافزار Smart PLS. 91
فهرست جداول
جدول 2-1- الگویی متشکل از 10 رویکرد درزمینهی اخلاق حرفهای.. 15
جدول 2-2- خلاصه برخی از پژوهشهای پیشین.. 33
جدول 3-1- انواع روایی (داوری و رضازاده، 1392) 46
جدول 3-2- ضرایب آلفای کرونباخ. 47
جدول 3-3- نتایج آزمون کفایت حجم نمونه (KMO) و بارتلت.. 48
جدول 3-4- دلایل استفاده از PLS-SEM.. 51
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب جنسیت.. 56
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب رده سنی.. 56
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب سطح تحصیلات.. 57
جدول 4-5- بارهای عاملی سنجههای پژوهش (آزمون Cross Loadings) 59
جدول 4-6- گزارش معیارهای آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی.. 61
جدول 4-7- گزارش معیار روایی همگرا (AVE) 61
جدول 4-8- همبستگیهای میان متغیرهای مکنون و مقادیر AVE. 62
جدول 4-9- مقادیر R2 (R Squares) و Q2 (Stone-Geisser Criterion) 63
جدول 4-10- نتایج آزمون فرضیات پژوهش… 64
فهرست اشکال و نمودارها
شکل2-6- عوامل مخدوش کننده استقلال حسابرس… 27
شکل 2-7- نقش مشتری در توسعهسازمانی.. 36
معادله 3-1- تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع محدود. 51
شکل 3-1- انتخاب رویکرد مناسب SEM برای تحلیل دادهها 60
نمودار 4-1- درصد فراوانی برحسب جنسیت.. 64
نمودار 4-2- درصد فراوانی برحسب رده سنی.. 65
نمودار 4-3- درصد فراوانی برحسب سطح تحصیلات.. 66
معادله 4-1- فرمول محاسبه برازش کل در روش PLS. 73
شکل 4-1- مدل عملیاتی پژوهش… 74
چکیده
نیروی انسانی عامل اصلی موفقیت بسیاری از شرکتهای خدماتی از جمله مؤسسات حسابرسی میباشد. بدون نیروی انسانی خبره، عملکرد و کارآمدی این مؤسسات نیز ضربه اساسی خواهد خورد، چراکه اکثر داراییها و سرمایه این مؤسسات را نیروی خبره آنها تشکیل میدهد. لذا، این مؤسسات به رفتار کارآمد حسابرسان خود و همچنین ماندگاری آنها در مؤسسه اهمیت زیادی میدهند.
ازاینرو این پژوهش سعی بر این دارد که با بررسی تأثیر رفتار ناکارآمد در سطوح گوناگون (شامل پیچیدگی کار، استقلال حسابرس، فشار بودجه زمانی و اهمیت مشتری)، به نقش این عامل بر تغییر شغل حسابرسان در مؤسسات حسابرسی بپردازد.
برای این منظور نظرات 160 نفر (شامل مدیرفنی، سرپرست ارشد و سرپرست) طی فرآیند اجرای پژوهش، با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند.
در پایان نتایج حاصل از تحلیل صورت گرفته با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS حاکی از آن بود که؛ علاوه بر تأیید فاکتورهای موردبررسی بر رفتار ناکارآمد، تأثیر آن بر تغییر شغل در مؤسسات حسابرسی مورد تأیید قرار گرفت. ضمن اینکه نقش اهمیت مشتری بر رفتار ناکارآمد در این مؤسسات مورد تأیید قرار نگرفته است.
کلمات کلیدی: رفتار ناکارآمد، پیچیدگی کار، استقلال، بودجه زمانی، اهمیت مشتری، تغییر شغل، مؤسسات حسابرسی
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 02:37:00 ب.ظ ]
|