پایان نامه بررسی عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در در شبکه بهداشت و درمان خنج |
دانشگاه پیام نور خنج
گروه مدیریت
عنوان تحقیق:
بررسی عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در در شبکه بهداشت و درمان خنج
استاد راهنما:
آقای مسعود بیرجندی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق.. 16
2-3- دانششناسی و نظریههای یادگیری.. 19
2-4-2- پارادایم تداعی گری.. 24
2-4-3- پارادایم کارکردگرایی.. 26
2-4-4- پارادایم عصبی- فیزیولوژی.. 27
2-5-1-2- شرطی سازی وسیلهای (شرطی سازی عامل).. 30
2-5-1-3- تئوری شناختی یادگیری.. 31
2-7- یادگیری سازمانی بر اساس جهتگیری.. 33
2-8- تعریف سازمان یادگیرنده.. 37
2-8-1-1- تسلط فردی ( قابلیت شخصی).. 44
2-8-1-2- چارچوبهای فکری مکتوم(الگوهای ذهنی).. 47
2-8-1-3- ایجاد یگانگی در بینشها(آرمان مشترک).. 49
2-8-1-4- یادگیری گروهی(یادگیری جمعی).. 51
2-8-1-5- تفکر نظاممند(تفکر سیستمی).. 55
2-8-2- چالشهای تغییر در سازمان یادگیرنده.. 59
2-8-2-1- چالشهای شروع اولیه تغییر.. 60
2-8-2-2- چالشهای حفظ و تداوم حرکت فرایند تغییر.. 60
2-8-2-3- چالشهای طراحی و تفکر مجدد جامع و نظامند فرآیند تغییر.. 61
2-8-3-2- تفویض اختیار به کارکنان.. 67
2-8-3-3- استراتژی خود جوش.. 68
2-8-4-2- وجود برنامه و نظام سنجش.. 71
2-8-6- سازمان یادگیرنده از دیدگاه مورگان.. 74
روش تجزیه و تحلیل دادهها.. 85
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها.. 87
4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان.. 88
4-3-1- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق.. 92
4-3-2- آزمون یک نمونه ای کولموگروف اسمیرنوف.. 93
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها.. 104
5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی کار.. 105
5-3 نتایج حاصل از فرضیات.. 106
فصل اول:
کلیات تحقیق
مقدمه:
با توسعه دانش، فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار بنگاه های اقتصادی گسترش یافته و به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده است و در این اثناء، پاردایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها دشوار ساخته اند. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی در جریان یادگیری و آموزش در سطح کارکنان سازمان مطرح شود. به عبارتی، محوریت پارادایم های جدید یادگیری است. بنابراین، سازمان هایی موفقتر هستند که بهتر و زودتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیری را در فرایندهای کاری خود نشان دهند(علوی، 1385).
امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیدهای که دهههای قبل بوجود آمده بودند کار ساز نیستند و حکم دایناسورهایی را دارند که توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محکوم به فنا شدند. سازمانهای بزرگ با ساختارهای سنتی توان و انعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامون بویژه با توجه به مسایل جهانی شدن را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز کنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را به دست آورند. یکی از مهمترین این ابزارها، ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه کردن یادگیری سازمان است.(خلیلی عراقی، 1382)
موفقترین سازمانها، چنانچه دچار فقر یادگیری شوند، اگرچه به حیات خود ادامه می دهند، اما هرگز تمامی قابلیتهای خود را به فعلیت در نمیآورند. یعنی یادگیری سازمانی برای سازمانها کلید اصلی دستیابی به پایداری محسوب شده و تنها مزیت پایدار آنها به حساب میآید.(لشکر بلوکی،1382).
یادگیری سازمانی ، شامل یادگیری فردی و گروهی است که تغییری در تفکر سازمان برای یادگیری ایجاد میکنند. و در این جهت سازمانها قابلیت تفکر منتقدانه و خلاق را توسعه میدهند و خود را با تغییرات محیطی همسو، و نسبت به تغییرات محیطی در سریعترین زمان ممکن پاسخ مناسب میدهند، در این زمینه همیشه از رقبا یک گام جلوتر هستند. و در نهایت سازمانی به عنوان سازمان یادگیرنده بوجود میآورند.
این پژوهش شامل پنج فصل به شرح زیر میباشد.
فصل اول- کلیات پژوهش: مقدمه و سازماندهی، بیان مسأله ،هدف پژوهش، ضرورت و اهمیت پژوهش ، سؤالهای پژوهش، متغیرهای پژوهش ، واژگان تخصصی ، قلمرو پژوهش.
فصل دوم- شامل پیشینه پژوهش، نظریات مختلف درباره یادگیری سازمانی ، راهکارهای ارتقاء آن و سازمانهای یادگیرنده و چارچوب مفهومی پژوهش.
فصل سوم- شامل روش پژوهش، روشهای آماری و نحوه جمع آوری اطلاعات است
فصل چهارم- شامل یافتهها و تجزیه و تحلیل آنهاست.
فصل پنجم- شامل نتیجهگیری و پیشنهادات است
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:27:00 ب.ظ ]
|