پایان نامه بررسی مزایای مورد نظر مصرف کنندگان و بخش بندی بازار شامپو سیر پرژک |
دانشگاه پیام نور خنج
گروه مدیریت
عنوان تحقیق:
بررسی مزایای مورد نظر مصرف کنندگان و بخش بندی بازار شامپو سیر پرژک
استاد راهنما:
آقای مسعود بیرجندی
خرداد 93
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-11- مدل و متغیرهای تحقیق.. 4
2ـ2ـ1 تعیین بازار مورد هدف.. 15
2ـ2ـ2 ایجاد پایگاه در بازار (مکان یابی).. 16
2-3- تعریف بخش بندی بازار.. 17
2ـ6- فرآیند بخش بندی بازار.. 23
2-7- رویکردی دیگر نسبت به فرآیند بخش بندی.. 29
2-8- تقسیم بندی بخش های بازار.. 32
2-8-2 بازاریابی مبتنی بر بخش هایی از بازار .. 33
2-8-3 بازاریابی بر مبنای بخش های ویژه ای از بازار.. 33
2-9 استراتژیهای ورود به بخش های بازار.. 35
2-10 طبقه بندی متغیرهای بخش بندی.. 36
2-10-1 بخش بندی بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی.. 38
2-10-2 بخش بندی بر اساس مناطق جغرافیایی.. 42
2-10-3 بخش بندی بر اساس عوامل روانشناختی.. 42
2-10-4 بخش بندی بر اساس عوامل رفتاری.. 44
2-11 اهداف بخش بندی بازارهای مصرفی.. 48
2-12 بخش بندی بازار شامپو بر اساس منافع مورد نظر مصرف کنندگان 49
2-13- عواملی که بر رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارند.. 50
2-14- جوانب تجربی در خرید.. 53
2-15- خصصیه های مصرف کننده.. 54
2-16- سطوح آمادگی ذهنی مشتریان.. 55
2-19- مطالعات داخلی انجام شده در زمینه بخش بندی بازار.. 57
2-20- مطالعات بین المللی انجام شده در زمینه بخش بندی بازار 58
3-4-1 توزیع سوالات پرسشنامه برای فرضیات تحقیق.. 61
3-4-3 پایایی ( اعتبار ) پرسشنامه.. 62
3-7 روش های آزمون فرضیه ها.. 63
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها.. 63
4-2 توصیف و تحلیل داده های جمعیت شناختی.. 63
4-2-6 تعداد اعضای خانواده.. 67
4-3 محاسبه ضریب همبستگی پیرسون به منظور بررسی روابط بین متغیرها 69
4-3-1 آزمون فرضیه فرعی اول.. 69
4-3-2 آزمون فرضیه فرعی دوم.. 70
4-3-3 آزمون فرضیه فرعی سوم.. 71
4-3-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم.. 72
4-3-5 آزمون فرضیه فرعی پنجم.. 73
4-3-6 آزمون فرضیه فرعی ششم.. 74
4-3-7 آزمون فرضیه فرعی هفتم.. 75
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها.. 77
5-2- نتایج حاصل از فرضیات.. 78
1-1 مقدمه
امروزه معاملاتی که تنها بر اثر بخشی عناصر آمیخته بازاریابی تاکید داشت، به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت موثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است. طی دو دهه گذشته سازمان های بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است. به علاوه وجود رابطه قوی بین رضایتمندی مشتریان و سودآوری مورد قبول واقع شده و تامین و ارتقای رضایتمندی مشتریان به هدف عملیاتی بسیار مهم اغلب سازمان ها تبدیل شده است. بنابراین شرکت ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مد نظر مشتریان، کالاها و خدمات با ارزشی را به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها وفاداری ایجاد کنند[1]. از آنجا که برای بخش بندی بازار مبنای ثابتی وجود ندارد، تا شرکت ها بر اساس آن بازارهایشان را بخش بندی نمایند، برای بخش بندی بازار روی متغیرهای زیادی کار شده است، به طوری که این متغیرها به تنهایی و یا به صورت جمعی ساختار بازار را نشان می دهند.
در این فصل سعی بر آن است تا ضمن بیان ضرورت و اهداف تحقیق و توضیح خلاصه ای از مبانی و متغیرهای بخش بندی بازار، مدل تحقیق به منظور شناسایی متغیر مناسب، جهت بخش بندی بازار شامپو ارائه گردد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:29:00 ب.ظ ]
|