پایان نامه تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان |
دانشگاه علامه طباطبایی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی
گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی
عنوان:
تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان
استاد راهنما:
دکتر فرخنده مفیدی
فهرست مطالب:
مقدمه—————————————— 12
بیان مسئله—————————————– 13
اهمیت و ضرورت پژوهش——————————– 15
هدف پژوهش—————————————— 17
فرضیه های پژوهش——————————– 17
تعریف واژه ها و اصطلاحات———————— 18
- تعریف نظری مفاهیم————————– 18
- تعریف عملیاتی مفاهیم———————– 18
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
آموزش و پرورش پیش دبستانی———————- 21
اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان—— 22
سیر تاریخی پژوهش های دیداری – حرکتی———— 24
ادراک و مهارت های ادراکی – حرکتی چیست؟——— 29
مؤلفه های ادراکی – حرکتی———————– 30
مهارت حرکتی———————————— 32
- مهارت های حرکتی درشت———————– 33
- مهارت های حرکتی ظریف———————– 33
ادراک دیداری———————————– 34
مهارت های هماهنگی دیداری———————– 36
- هماهنگی دیداری – دیداری——————– 36
- هماهنگی دیداری – شنیداری——————- 36
- هماهنگی دیداری – حرکتی——————— 37
علائم و نشانه های اختلال در مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی 37
نظریه های ادراکی – حرکتی———————– 38
- تئوری گتمن : ویژوموتور(دید حرکتی)———- 39
- تئوری ادراکی – حرکتی کپارت—————– 42
- تئوری حرکت آفرینی(موویژنی)—————– 44
- تئوری تشکل نظام عصبی : «دُمن و دلاکاتو»—— 45
آزمون های دیداری – حرکتی———————– 47
- آزمون رشدی یکپارچگی بینایی – حرکتی بیری—- 47
- آزمون دیداری – حرکتی «بندر – گشتالت»——- 47
اسباب بازی————————————- 48
انواع اسباب بازی——————————- 49
اصولی در مورد بازی و اسباب بازی—————- 50
ویژگی های اسباب بازی مناسب——————— 52
تولید صنعتی اسباب بازی————————- 53
جورچین—————————————– 54
انواع جورچین ها——————————– 54
اهداف و فواید جورچین ها———————— 55
تنگرام—————————————– 56
اهداف تنگرام———————————– 57
پیشینه پژوهش———————————– 57
الف) تحقیقات انجام شده در داخل کشور———— 57
ب) تحقیقات انجام شده در خارج کشور————– 60
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
طرح پژوهش————————————– 64
جامعه مورد مطالعه—————————— 64
نمونه و روش نمونه گیری————————- 64
ابزار اندازه گیری—————————— 64
آزمون دیداری – حرکتی بندر – گشتالت————- 64
روایی و پایایی آزمون————————— 65
روش اجرا————————————— 66
روش تجزیه و تحلیل داده ها———————- 67
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
شاخصه های توصیفی مشخصات جمعیت شناختی پژوهش—– 70
- از نظر گروه های کنترل و آزمایش————- 70
- از نظر جنسیت——————————- 70
تحلیل توصیفی و استنباطی فرضیه های پژوهش——– 71
- فرضیه اول پژوهش—————————- 71
- فرضیه دوم پژوهش—————————- 74
- فرضیه سوم پژوهش—————————- 76
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بررسی یافته های پژوهش————————– 79
نتیجه گیری————————————- 81
محدودیت های پژوهش—————————— 82
پیشنهادات پژوهشی——————————- 82
پیشنهادات کاربردی—————————— 82
فهرست منایع———————————— 84
- منابع فارسی——————————– 85
- منابع لاتین——————————— 89
ضمائم و پیوست ها——————————- 90
چکیده لاتین————————————- 98
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 12:56:00 ق.ظ ]
|