پایان نامه تأثیر بکارگیری بازاریابی رابطه مند در ایجاد گرایش ارتباطی بین خریدار و فروشنده |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد ابهر
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
گرایش: بازاریابی
عنوان:
تأثیر بکارگیری بازاریابی رابطه مند در ایجاد گرایش ارتباطی بین خریدار و فروشنده
(شرکت سیبا موتور)
استاد راهنما:
دکتر حسین عابدی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………..
1-2 بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………………….
1-3 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ……………………………………………………………………………..
1-4 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….
1-5 مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………
1-6 فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………..
1-7 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………
1-8 قلمرو مکانی تحقیق ( جامعه آماری) …………………………………………………………………………..
1-9 قلمرو زمانی تحقیق ………………………………………………………………………………………………….
1-10 قلمرو موضوعی تحقیق …………………………………………………………………………………………..
1-11 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه ……………………………………………………………………
1-12 روش و ابزارهای گردآوری داده ها …………………………………………………………………………
1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………..
1-14 شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق …………………………………………………….
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1 – مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….
2-2- بخش اول – چارچوب نظری تحقیق ………………………………………………………………………………….
2-2-1 بازاریابی معاملاتی (سنتی) ………………………………………………………………………………………………
2-2-2- مروری بر ظهور و افول بازاریابی مبتنی بر آمیزه …………………………………………………………….
2-2-3- ماهیت آمیزه بازاریابی و نارسائیهای آن ………………………………………………………………………..
2-2-4- پارادایم بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………………………………
2-2-5- پیوستار استراتژی بازاریابی ………………………………………………………………………………………….
2-2-6- تعاریف بازاریابی رابطه مند ………………………………………………………………………………………..
2-2-7- استراتژی های بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………………………..
2-2-7-1- تعیین خدمات اصلی ……………………………………………………………………………………………….
2-2-7-2 – برقرای رابطه باب طبع هر مشتری ……………………………………………………………………………
2-2-7-3- ارائه خدمات جانبی …………………………………………………………………………………………………
2-2-7-4- قیمت گذاری رابطه مند ……………………………………………………………………………………………
2-2-7-5- تأکید بر بازاریابی داخلی …………………………………………………………………………………………
2-2-7-5-1- تعریف بازاریابی داخلی ……………………………………………………………………………………….
2-2-7-5-2- اهمیت یازاریابی داخلی ……………………………………………………………………………………….
2-2-8- رشد بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………………………….
2-2-9- انواع بازاریابی رابطه مند از دیدگاه مورگان و هانت ………………………………………………………..
2-2-10 – فرایند توسعه ارتباط با مشتری …………………………………………………………………………………..
2-2-11- مشتریان کلیدی …………………………………………………………………………………………………………
2-2-12- مدل های بازاریابی رابطه مند ………………………………………………………………………………………
2-2-12-1- مدل مورگان و هانت ……………………………………………………………………………………………..
2-2-12-2- مدل بیتی …………………………………………………………………………………………………………….
2-2-12-3- اجزاء و عوامل بازاریابی رابطه مند مدل تاهیر رشید …………………………………………………..
2-2-12-4- مدل من سو و اسپیس ……………………………………………………………………………………………
2-2-13- گرایش ارتباطی …………………………………………………………………………………………………………
2-2-13-1- اعتماد ………………………………………………………………………………………………………………….
2-2-13-2- تعهد ……………………………………………………………………………………………………………………
2-2-13-3- تبادل اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………
2-2-14- گرایش ارتباطی و طول ارتباط …………………………………………………………………………………….
2-2-14-1- فاز یک – مرحله اولیه ارتباط ………………………………………………………………………………….
2-2-14-2- فاز دو – مرحله ارتباطات در حال رشد…………………………………………………………………….
2-2-14-3- فاز سوم – بلوغ ارتباطات / ارتباطات کامل ……………………………………………………………..
2-2-15- عوامل تأثیر گذار بر بازاریابی رابطه مند ( مدل مفهومی تحقیق)………………………………………..
2-2-15-1- دارایی های ارتباطی فروشنده…………………………………………………………………………………..
2-2-15-2- سرمایه گذاری های خاص معاملاتی توسط خریدار…………………………………………………..
2-2-15-3- کیفیت رقبا…………………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-4- دانش خریداران …………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-5- عدم نوآوری………………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-6- عدم رضایت …………………………………………………………………………………………………………
2-2-15-7- پیوندهای شخصی / اجتماعی…………………………………………………………………………………..
2-2-15-8- تغییرات محیطی……………………………………………………………………………………………………..
2-3- بخش دوم – پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………..
2-3-1- پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………………………………….
2-3-2- پیشینه خارجی……………………………………………………………………………………………………………..
2-4- بخش سوم – شرکت سیبا موتور ……………………………………………………………………………………….
فصل سوم : روش تحقیق
3-1 – مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………..
3-2- روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..
3-2-1- طبقه بندی براساس هدف ……………………………………………………………………………………………
3-2-2- طبقه بندی براساس روش ……………………………………………………………………………………………
3-3- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………..
3-4- راهبرد نمونه گیری و تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………
3-4-1- استفاده از سر شماری برای تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………
3-5- روش و ابزارهای گردآوری داده ها. …………………………………………………………………………………..
3-6- مقیاس ها و طیف ابزار اندازه گیری پژوهش …………………………………………………………………….
3-6-1- مقیاس ها…………………………………………………………………………………………………………………..
3-6-2- اعتبار ابزار اندازه گیری تحقیق …………………………………………………………………………………….
3-7- پایایی ابزار اندازه گیری تحقیق ………………………………………………………………………………………….
3-7-1- پایایی همسانی درونی…………………………………………………………………………………………………..
3-7-1-1- روش آلفای کرونباخ ………………………………………………………………………………………………..
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..
3-8-1- ضریب همبستگی رتبه ای اسپر من ………………………………………………………………………………..
3-8-2- رگرسیون خطی ساده ……………………………………………………………………………………………………..
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………….
4-2- فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………….
4-3- آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………..
4-3-1- جنسیت ……………………………………………………………………………………………………………………..
4-3-2- سطح تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………
4-4- آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………………..
4-4-1- آزمون کولمو گوروف – اسمیرنوف…………………………………………………………………………………
4-4-2- محاسبه ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن …………………………………………………………………….
4-4-2-1- آزمون فرضیات تحقیق از دیدگاه فروشندگان ………………………………………………………………
4-4-2-2- آزمون فرضیات تحقیق از دیدگاه خریداران ………………………………………………………………..
4-4-3- آزمون دوربین – واتسون ……………………………………………………………………………………………..
4-4-4- تحلیل رگرسیون …………………………………………………………………………………………………………
4-4-4-1- محاسبه رگرسیون از دیدگاه خریداران ………………………………………………………………………
4-4-4-2- محاسبه رگرسیون از دیدگاه فروشندگان ……………………………………………………………………
4-4-5- آزمون فریدمن …………………………………………………………………………………………………………….
4-4-5-1- محاسبه آزمون فریدمن از دیدگاه فروشندگان ………………………………………………………………
4-4-5-2- محاسبه آزمون فریدمن از دیدگاه خریداران …………………………………………………………………
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………
5-2- نتایج و یافته های تحقیق …………………………………………………………………………………………………
5-2-1- بحث درباره نتایج……………………………………………………………………………………………………….
5-3- محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………
5-4- پیشنهادها ……………………………………………………………………………………………………………………….
5-5- پیشنهادهای مدیریتی – کاربردی ……………………………………………………………………………………….
5-6- پیشنهادها برای تحقیقات آتی ……………………………………………………………………………………………
منایع ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
چکیده :
معامله در برابر رابطه موضوع مهمی برای تحقیق می باشد . در این پژوهش استراتژی های بازاریابی از دو دیدگاه مورد بررسی قرار می گیرد . دیدگاه اول همان مدیریت آمیزه بازاریابی معاملاتی است . بازاریابی معاملاتی به عنوان یک نگرش کوتاه مدت که فقط روی معاملات فعلی تمرکز دارد تعریف می شود . دیدگاه دوم ، بازاریابی رابطه مند می باشد که هدف اش تمرکر بر مشتریان کلیدی می باشد و تأکید بر نگرشی بلند مدت دارد. در این پژوهش سعی می شود تا عوامل موثر بر بازاریابی رابطه مند در روابط کامل بین خریدار- فروشنده شناسایی و بررسی شود . از روش سرشماری برای انتخاب جامعه آماری (فروشندگان و مشتریان کلیدی) و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین متغیرها تحقیق و همچنین از تحلیل رگرسیون جهت بررسی تأثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته ( پس از نرمال سازی داده ها) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج به دست آمده از دیدگاه فروشندگان نشان می دهد که سه عامل ، دارایی های ارتباطی فروشنده ، عدم رضایت و پیوندهای شخصی / اجتماعی ، بر گرایش ارتباطی خریدار- فروشنده تأثیر دارد و رابطه معنی داری بین آنها وجود دارد و از دیدگاه خریداران علاوه بر عوامل فوق ، دارایی های ارتباطی خریدار و عدم نوآوری فروشنده نیز بر گرایش های ارتباطی خریدار- فروشنده تأثیر دارد و رابطه معنی داری بین آنها وجود دارد .
کلمات کلیدی : بازاریابی معاملاتی ، بازاریابی رابطه مند ، گرایش ارتباطی ، مشتریان کلیدی
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:53:00 ب.ظ ]
|