پایان نامه تاثیر آموزش حسابداری و تجربه کاری بر هوش هیجانی ارائه شده جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد |
دانشکده علوم اداری و اقتصادی
گروه حسابداری، گرایش حسابداری
عنوان پایان نامه:
تاثیر آموزش حسابداری و تجربه کاری بر هوش هیجانی
ارائه شده جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد
در رشته حسابداری
استاد راهنما:
دکتر مهدی صالحی
اساتید مشاور:
دکتر محمدرضا عباسزاده
دکتر علیرضا قادری
پاییز 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
متن کامل را می توانید دانلود نمائیدچون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
چکیده:
هیجانات نقش مهمی را در مدیریت سازمان ایفا میکنند، هوش هیجانی مهارتی است که عملکرد افراد را در زمینههای رهبری، کار گروهی، ارتباط با مشتری و تصمیمگیری بهبود میبخشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین آموزشهای دروس حسابداری در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی و همچنین تجربهی کاری بر هوش هیجانی دانشجویان رشته حسابداری میباشد. این مطالعه توصیفی- مقطعی از نوع همبستگی است. حجم نمونهی پژوهش شامل 476 نفر از دانشجویان رشتههای حسابداری، ادبیات، علوم سیاسی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشگاههای شهر مشهد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. برای جمع آوری دادهها از آزمون هوش هیجانی بار-آن و پرسشنامه اس سی ال 90 (SCL 90) استفاده شده است. ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس و کواریان و همچنین تحلیل رگرسیون برای تجزیه تحلیل دادهها مورد استفاده قرار گرفت. بدین منظور متغیر هوش هیجانی به عنوان متغیر وابسته پژوهش و متغیرهای سال تحصیلی، رشتهی تحصیلی، نوع دانشگاه (دولتی و غیردولتی)، تجربهی کاری، جنیست و مقطع تحصیلی به عنوان متغیرهای مستقل درنظر گرفته شدند همچنین در این پژوهش متغیر سلامت روان (اختلال شخصیت) به عنوان متغیر کنترل منظور گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان از عدم رابطهی معناداری بین هوش هیجانی و سالهای تحصیلی (سال اول و چهارم) دارد. اما بین هوش هیجانی دانشجویانی که همراه با تحصیل مشغول به کار میباشند نسبت به آنهایی که مشغول کار نیستند تفاوت معناداری وجود دارد، بدین معنی که هوش هیجانی دانشجویانی که با تحصیل مشغول به کار بودهاند نسبت به دانشجویانی که فقط مشغول به تحصیل بودهاند افزایش یافته است. همچنین بین هوش هیجانی و جنسیت تفاوت معناداری مشاهده شد.
واژگان کلیدی:
هوش هیجانی، رشته حسابداری، تجربه کاری، جنسیت، مقطع تحصیلی، سلامت روان.
فهرست مطالب
1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 9
2-3-3- دیدگاههای هوش هیجانی 19
2-3-6- اهمیت هوش هیجانی در حسابداری 25
2-3-7- پیشرفت در هوش هیجانی 28
2-3-8- آموزش حسابداری و هوش هیجانی 29
2-3-9- رشتهی حسابداری و هوش هیجانی 30
2-3-10- تجربهی کاری و هوش هیجانی 31
2-3-11- جنسیت و هوش هیجانی و بررسی آن در حرفه حسابداری 31
2-3-12- سلامت روان و هوش هیجانی 32
2-4-2- آموزش حسابداری هوش هیجانی 36
2-4-3- تجربه کاری و هوش هیجانی 37
3-11- روایی و پایایی پرسشنامه 49
3-13- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 52
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها 54
4-4- نرمال بودن توزیع متغیرها در جامعه 61
4-5- بررسی فرض همگنی واریانسهای متغیرهای پژوهشی 62
4-12-1- همبستگی متغیر سلامت روان با هوش هیجانی 75
4-12-2- مقایسه سلامت روان در گروههای مورد مطالعه 76
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 89
5-2- تحلیل یافته ها و نتایج 90
5-4-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق 95
5-4-2- پیشنهاد برای تحقیقهای آتی 96
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 06:49:00 ب.ظ ]
|