تعیین صرف ریسک شاخص های کلان اقتصادی تاثیر گذار بر بازده سهام شرکت های بورس تهران

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده :

این مطالعه بررسی می کند که آیا تغییرات متغیر های کلان اقتصادی در بازار سهام ریسک تلقی و برای آن مازاد بازده طلب می شود .

هم حرکتی قیمت دارایی ها وجود متغیر های تاثیر گذار برونزا را پیشنهاد می کند تئوری مدرن مالی بر روی فاکتور های سیستماتیک به عنوان منابع ریک متمرکز می شود . عقیده دارد که بازده بلند مدت دارایی ها باید تغییرات در چنین فاکتور هایی را انعکاس دهند .

در این مطالعه چهار متغیر شاخص قیمت بورس اوراق بهادار تهران ،شاخص قیمت عمده فروشی شاخص نقدینگی بخش خصوصی و قیمت سکه طلا به عنوان متغیر های تاثیر گذار بر بازده سهام انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند.

در این مطالعه از آزمون دو مرحله ای برای برآورد صرف ریسک استفاده شده است . مرحله اول شامل استفاده از رگرسیون سری زمانی برای براورد بتا و مرحله دوم شامل استفاده از رگرسیون مقطعی برای برآورد صرف ریسک می باشد .

در این مطالعه نتیجه گیری شد که از بین متغیر های انتخابی تنها شاخص قیمت بورس اوراق بهادار تهران می تواند به عنوان فاکتور ریسک مد نظر قرار گیرد .

تعداد صفحه :165

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید  

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت