پایان نامه تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان |
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
دانشکده علوم اجتماعی
گروه روان شناسی
پاپان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
عنوان:
تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان
رشته :روان شناسی
گرایش: عمومی
استاد راهنما:
دکتر عبدالجواد احمدی
استاد مشاور:
دکتر سید علی محمد موسوی
بهمن ماه1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش. 13
2-2- سازگاری و بهداشت روانی.. 18
2-5-1- عوامل مؤثّر در سازگاری تحصیلی.. 25
2-5-3- تغییرات اساسی در زندگی دانشجویان جدیدالورود. 31
2-5-4- سازگاری با زندگی خوابگاهی.. 33
2-6-1- ویژگیهای اصلی یک آزمون خوب… 36
2-6-2- ویژگیهای فرعی یک آزمون خوب… 38
2-6-3- نظریه کلاسیک نمره واقعی.. 39
2-6-5- عناصر مورد نظر در تهیّه و استاندارد کردن آزمونها 40
2-7-2- خصوصیات یک گروه هنجاری.. 45
فهرست مطالب
فصل سوم: روش پژوهش… Error! Bookmark not defined.
3-2- نمونه و روش نمونهگیری.. 60
5- 4- روش تجزیه و تحلیل داده ها 64
فصل چهارم: یافته های پژوهشی.. Error! Bookmark not defined.
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 131
5-2- محدودیتها و پیشنهادها 139
فهرست جدول ها
جدول شماره 3-1. توزیع دانشجویان در دانشگاههای مختلف به تفکیک جنس…. 58
جدول شماره 3-2. توزیع نمونه های انتخاب شده ازدانشگاه های مختلف به تفکیک جنس…. 59
جدول شماره 3-3. توزیع نمونه بر حسب جنس آزمودنیها 59
جدول شماره 3- 4. توزیع نمونه های انتخاب شده ازدانشگاه های مختلف به تفکیک مقطع. 59
جدول شماره 3- 5. توزیع گروه نمونه برحسب مدرک تحصیلی.. 60
جدول شماره 4- 1. ضریب آلفای کرنباخ عامل سازگاری با محیط دانشگاه و دانشکده (عامل 1). 67
جدول شماره 4- 2. ضریب آلفای کرنباخ عامل سازگاری با دوره و رشته تحصیلی(عامل 2). 66
جدول شماره 4- 3. ضریب آلفای کرنباخ عامل سازگاری اجتماعی و بین فردی(عامل 3). 67
جدول شماره 4- 4. ضریب آلفای کرنباخ عامل سازگاری عاطفی(4). 68
جدول شماره 4- 5. ضریب آلفای کرنباخ عامل سازگاری خودیابی و هدفمندی(عامل6). 69
جدول شماره 4- 6 . ضریب آلفای کرونباخ برای عامل سازگاری با مهارتهای تحصیلی و آموزشی.. 70
جدول شماره4 – 7. ضریب آلفای کرونباخ برای کل آزمون.. 71
جدول شماره 4- 8. میانگین و انحراف استاندارد. 80
جدول شماره 4- 9. تقسیم نمرات پرسشنامه براساس میانگین به سازگاری ضعیف، متوسط، قوی.. 81
جدول شماره 4- 10. ماتریس همبستگی بین سؤالات و عامل ها و دسته بندی هرعامل.. 81
جدول شماره 4- 11. آزمون KMO و بارتلت برای بررسی قابلیت آزمون در تقلیل به عوامل 6 گانه. 88
جدول شماره 4- 12. ماتریس همبستگی بین سؤالات و عامل ها بعد از چرخش…. 88
جدول شماره 4- 13. اشتراکات عوامل یا شناخت سهم مجموعه عامل ها در تبیین واریانس هر عامل………… 98
جدول شماره 4- 14. ماتریس تبدیل عامل ها 106
جدول شماره 4- 15. ماتریس همبستگی بین گویهها 108
جدول شماره 4- 16. ضریب آلفای کرونباخ عامل سازگاری با دانشگاه و دانشکده عامل (1). 118
جدول شماره 4- 17. ضریب آلفای کرونباخ سازگاری با دوره و رشته تحصیلی عامل(2). 119
جدول شماره 4- 18. آلفای کرونباخ سازگاری اجتماعی و بین فردی(عامل 3). 120
جدول شماره 4- 19. ضریب آلفای کرونباخ سازگاری عاطفی(4). 121
جدول شماره 4- 20. ضریب آلفای کرونباخ خودیابی و هدفمندی(عامل 5). 122
جدول شماره 4- 21. ضریب آلفای کرونباخ سازگاری با مهارتهای تحصیلی و آموزشی(6). 123
جدول شماره 4- 22. ضریب آلفای کرونباخ برای کل آزمون.. 124
جدول شماره 4- 23. میانگین و انحراف استاندارد. 127
جدول شماره 4- 24. نقاط برش پرسشنامه سازگاری تحصیلی.. 127
فهرست جدول ها
جدول شماره پ- 1. کل واریانس تبیین شده. 148
جدول شماره پ-2. کواریانس ماتریس همبستگی.. 155
جدول شماره پ-3. سؤالات مربوط به هر خرده مقیاس… 172
فهرست نمودارها
نمودار شماره 1-4. ماتریس عامل چرخش یافته. 109
چکیده
پژوهش حاضر به منظور ساخت و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی انجام گرفته است. برای ساخت این آزمون تمام آزمونهای مربوط به سازگاری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و بعد از انجام مصاحبه با تعدادی از دانشجویان و حذف و تغییر تعدادی از سؤالها و تأیید روایی محتوایی و روایی صوری توسط استادان روانشناسی ،پرسشنامهای در 6 خرده مقیاس (سازگاری با دانشگاه و دانشکده،سازگاری با دوره و رشته تحصیلی،سازگاری اجتماعی و بین فردی،سازگاری عاطفی،خودیابی و هدفمندی،سازگاری با مهارتهای تحصیلی و آموزشی) با 152سؤال تهیه شد.این پرسشنامه روی گروه نمونه اجرا شد.جامعه پژوهش حاضر را تمام دانشجویان شهر قزوین تشکیل میدهند.ازمیان چهار دانشگاه بزرگ قزوین و دو مؤسسه ی غیر دولتی تعداد 411 نفر به عنوان نمونه به صورت خوشهای انتخاب شدند.سؤالات با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی تحلیل شده و با استفاده از روش کرونباخ میزان پایایی آزمون به دست آمد و نقاط برش آزمون نیز تعیین شد و سؤالاتی را که همبستگی کم یا منفی با خرده مقیاس مربوطه داشتند از پرسشنامه حذف شدند و نسخه نهایی با 138 سؤال تنظیم شد.نتایج نشان داد که با توجه به آلفای کرونباخ به دست آمده برای کل آزمون(94/0=α) پرسشنامه از پایایی بالایی برخوردار است.
کلید واژه ها:سازگاری تحصیلی،هنجاریابی
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:08:00 ب.ظ ]
|