پایان نامه رابطه بین مدیریت سود واقعی و پیشبینی سود هر سهم با بیش نمایی خالص دارایی های عملیاتی |
موسسه آموزش عالی رجا
گروه حسابداری
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری
رابطه بین مدیریت سود واقعی و پیشبینی سود هر سهم با بیش نمایی خالص دارایی های عملیاتی
استاد راهنما:
دکتر حسن فرجزاده دهکردی
استاد مشاور:
دکتر حسن همتی
تابستان 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
1-3 اهمیت، ضرورت و نتایج احتمالی تحقیق. 6
1-8-4 جامعه و نمونه آماری تحقیق. 9
1-10 مدلهای آزمون فرضیههای تحقیق. 12
1-11 تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی.. 13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. 16
2-2 مدیریت سودهای غیر منتظره 18
2-2-1 انگیزههای مدیریت سودهای غیر منتظره 18
2-2-2 مکانیزمهای اجتناب از (مدیریت) سودهای غیر منتظره منفی.. 19
2-2-2-1 مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی اختیاری.. 20
2-2-2-3 مدیریت پیشبینیها (انتظارات) 24
2-2-2-4 بکارگیری مکانیزمهای اجتناب از سود غیر منتظره منفی.. 25
2-3 مکمل یا جایگزین بودن مکانیزمهای مدیریت سودهای غیر منتظره 26
2-5-1 پیشینه تحقیقات: خارجی.. 29
2-5-2 پیشینه تحقیق: داخلی.. 33
2-6 خلاصه و نتیجهگیری: تبیین نظری فرضیهها 37
3-4-2 مدل مورد استفاده برای آزمون فرضیهها 45
3-8 جمعآوری دادههای تحقیق. 54
3-9 روش تجزیه و تحلیل دادهها 55
4-3-2 آزمون فرضیه دوم تحقیق. 66
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.. 70
5-2 خلاصه موضوع و روش تحقیق. 71
5-3 خلاصه نتایج آزمون فرضیههای تحقیق. 74
5-4 بحث و بررسی تطبیقی یافتههای تحقیق. 75
5-6-2 پیشنهادات تحقیقات آتی.. 79
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
هدف حسابداری فراهم آوردن اطلاعاتی است که به سرمایهگذاران و سایر استفادهکنندگان از اطلاعات حسابداری کمک کند تا با استفاده از این اطلاعات تصمیمات اقتصادی خود را اتخاذ نمایند. اهمیت اطلاعات حسابداری در بازار سرمایه و واکنش مشارکتکنندگان در بازار به اطلاعات حسابداری باعث میشوند تا مدیران شرکتها در خصوص اطلاعاتی که در قالب صورتهای مالی در اختیار مشارکتکنندگان در بازار قرار میدهند، وسواس و دقت فراوانی را اعمال نمایند.
پیامدهای واکنش بازار به اطلاعات حسابداری برای مدیران میتواند بسیار با اهمیت باشد. برای مثال ممکن است، ارزابی عملکرد مدیریت تا حدود زیادی متکی به قیمت سهام شرکت در بازار پس از انتشار صورتهای مالی باشد. در صورتی که گزارشهای مالی منتشر شده از سوی شرکت باعث افزایش قیمت اوراق بهادار در بازار سرمایه شود، این افزایش قیمت (و به تبع آن، بازده) سهام باعث خواهد شد تا سرمایهگذاران عملکرد مدیریت را مثبت ارزیابی نمایند. این ارزیابیها تاثیر مستقیمی بر امنیت شغلی مدیران و حقوق و مزایا و پاداش آنان خواهد داشت.
یکی دیگر از پیامدهای واکنش بازار به اطلاعات حسابداری برای مدیریت، تاثیر آن بر توانایی تامین مالی و هزینه تامین مالی شرکت است. شرکتهایی که بازار واکنش مثبتی به اطلاعات آنها نشان دادهاست، به منابع بیشتری جهت تامین مالی پروژههای سرمایهای خود دسترسی دارند. همچنین، معمولاً در مقایسه با شرکتهایی که بازار واکنش منفی به اطلاعات آنها نشان دادهاست، هزینه سرمایه تامین مالی برای این شرکتها پایینتر است.
پیامدهای متفاوت بازار سرمایه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکتها باعث میشود تا مدیران شرکتها این انگیزه را داشته باشند تا تمام تلاش خود را بکارگیرند تا بازار از اطلاعات منتشر شده توسط آنها استقبال نماید و درصورتی که شرکت در شرایط عادی و واقعی نتواند انتظارات را برآورده سازد، اقداماتی را بکارگیرد تا از این واکنش بازار اجتناب نماید یا از میزان آن بکاهد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 06:25:00 ب.ظ ]
|