پایان نامه رابطه طرد-پذیرش والدین و خلق و خوی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در شهرستان فولاد شهر |
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فهرست جدولها………………………………………………………………………………………………………………………………….V
فهرست نمودارها……………………………………………………………………………………………………………………………….VII
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….2
بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………………………….3
اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..7
هدف کلی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………….10
اهداف جزیی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………..10
فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………10
تعریفهای مفهومی و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………..11
فصل دوم: پیشینهی پژوهش
تعریف پرخاشگری……………………………………………………………………………………………………………………………..15
انواع پرخاشگری…………………………………………………………………………………………………………………………………17
پرخاشگری پیدا و پنهان……………………………………………………………………………………………………………………….18
پرخاشگری پیش کنشی و واکنشی…………………………………………………………………………………………………………18
پرخاشگری ابزاری و خصمانه ……………………………………………………………………………………………………………..19
پرخاشگری عاطفی وتجاوزگرانه…………………………………………………………………………………………………………..19
پرخاشگری دفاعی و مجرمانه………………………………………………………………………………………………………………20
دیدگاه های نظری در مورد پرخاشگری……………………………………………………………………………………………..20
دیدگاه روانکاوی…………………………………………………………………………………………………………………………….20
دیدگاه یادگیری………………………………………………………………………………………………………………………………21
دیدگاه عقلانی-هیجانی……………………………………………………………………………………………………………………23
دیدگاه جامعه شناسی………………………………………………………………………………………………………………………22
دیدگاه ذاتی و غریزی……………………………………………………………………………………………………………………..23
دیدگاه موقعیتی………………………………………………………………………………………………………………………………23
دیدگاه انگیزشی …………………………………………………………………………………………………………………………….25
راههای کنترل پرخاشگری……………………………………………………………………………………………………………….28
مؤلفه های مزاج…………………………………………………………………………………………………………………………….33
سطح فعالیت…………………………………………………………………………………………………………………………………34
قابلیت پیش بینی……………………………………………………………………………………………………………………………34
نزدیک شدن یاکناره گیری ااز محرک جدید………………………………………………………………………………………35
سازش پذیری………………………………………………………………………………………………………………………………..36
شدت بیان خلق…………………………………………………………………………………………………………………………….37
ثبات فراخنای توجه ………………………………………………………………………………………………………………………38
حواسپرتی ………………………………………………………………………………………………………………………………….39
آستانه حسی………………………………………………………………………………………………………………………………….40
پدر و مادر شدن……… ……………………………………………………………………………………………………………………41
تعامل مادر-فرزند……………………………………………………………………………………………………………………………42
تعامل پدر-فرزند…………………………………………………………………………………………………………………………….45
طرد-پذیرش والدین………………………………………………………………………………………………………………………..48
رویکردهای نظری به تعامل والد-فرزند……………………………………………………………………………………………52
نظریه روان تحلیل گری……………………………………………………………………………………………………………………52
نظریه زیستی…………………………………………………………………………………………………………………………………..53
نظریه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….53
نظریه یادگیری اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………..54
نظریهی انسان گرایی……………………………………………………………………………………………………………………….55
نظریه تعامل گرایی نمادین……………………………………………………………………………………………………………….56
نظریه منظومه ای…………………………………………………………………………………………………………………………….57
نظریه طرد-پذیر.ش والدین………………………………………………………………………………………………………………58
نظریه دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………….59
کیفیت دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………..62
دلبستگی در دوران کودکی………………………………………………………………………………………………………………63
شیوه های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………………………………..65
بازنگری پژوهشهای خارجی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………69
بازنگری پژوهشهای داخلی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………..86
فصل سوم: روش پژوهش
جامعهی آماری و روش نمونهگیری………………………………………………………………………………………………….89
ابزارهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………91
طرد- پذیرش والدین……………………………………………………………………………………………………………………..93
مزاج کودکی میانه………………………………………………………………………………………………………………………..101
پرخاشگری باس و وارن……………………………………………………………………………………………………………….104
روش اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..107
روش های آماری تجزیه تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………….108
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………110
یافتههای توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………..110
یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش…………………………………………………………………………………………. 115
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
تبیین یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………….128
محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………..133
پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..134
پیشنهادهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………..134
پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………………………….135
منابع
فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………..137
انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..141
فهرست جداول
جدول1-3. توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب دبستانهای انتخاب شده……………………………………………………90
جدول 2 – 3 چهار گروه بدست آمده از ترکیب دو عامل طرد و پذیرش والدین بر اساس پرسشنامه طرد و پذیرش والدین…………………………………………………………………………………………………………………………………….92
جدول 3-3. ضرایب آلفای کرونباخ و تنصیف مقیاس طرد–پذیرش والدین ویژه کودکان (فرم پدر)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..93
جدول 4-3. شاخصهای برازندگی مربوط به تحلیل عامل تأییدی پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان (فرم پدر)……………………………………………………………………………………………………………………………………………94
جدول5-3. ضرایب آلفای کرونباخ و تنصیف مقیاس طرد–پذیرش والدین ویژه کودکان ( فرم مادر) ……………98
جدول 6-3. شاخصهای برازندگی مربوط به تحلیل عامل تأییدی پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان
(فرم مادر)…………………………………………………………………………………………………………………………………………..99
جدول 7-3.ضرایب پایایی خرده مقیاس های پرسشنامهی مزاج کودکی میانه…………………………………………….103
جدول8-3 ضرایب روایی خرده مقیاس های پرسشنامهی مزاج کودکی میانه……………………………………………..104
جدول -3. ضرایب پایایی خرده مقیاس های پرسشنامهی پرخاشگری باس و وارن در پژوهش حاضر……….106
جدول10-3ضرایب روایی خرده مقیاس های پرسشنامهی پرخاشگری با نمره کل مقیاس…………………………107
جدول -4. شاخصهای توصیفی نمره کل طرد- پذیرش پدر و نمره کل طرد- پذیرش مادر……………………….110
.جدول2-4. شاخصهای توصیفی نمره کل رفتار پرخاشگرانه و ابعاد آن…………………………………………………..111
جدول3-4. شاخصهای توصیفی نمره کل خلق و خوی کودک و مولفه های آن……………………………………….112
جدول -4. همبستگی نمره کل متغیر طرد – پذیرش پدر و طرد – پذیرش مادر با نمره کل پرخاشگری……..113
جدول5-4. همبستگی مولفه های خلق و خوی کودک با نمره کل پرخاشگری…………………………………………113
جدول6-4. همبستگی مولفه های خلق و خوی کودک با ابعاد پرخاشگری………………………………………………..114
.جدول 7-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد- پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیشبینهای رفتار پرخاشگرانه…………………………………………………..116
جدول8-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد – پذیرش پدر، طرد – پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیشبینهای پرخاشگری کلامی…………………………………………118
جدول 9-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد- پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیشبینهای پرخاشگری جسمی………………………………………………..119
جدول 10-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد-پذیرش پدر، طرد-پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیشبینهای خشم…………………………………………………………………..121
جدول 11-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد- پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیشبینهای خصومت……………………………………………………122
جدول 12- 4.تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد-پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر و مؤلفه های خلق و خوی دانش آموزان به عنوان پیشبینهای پرخاشگری غیرمستقیم…………………………………124
جدول 13-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد-پذیرش پدر، طرد-پذیرش مادر به عنوان پیشبینهای نمره کل پرخاشگری در دانش آموزان با حواسپرتی بالا………………………………………………..125
جدول 14-4.تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد-پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر به عنوان پیشبینهای نمره کل پرخاشگری در دانش آموزان با حواسپرتی پایین…………………………………………….126
فهرست نمودارها
نمودار 1-3. بارهای عاملی مادههای مربوط به پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان ( فرم پدر)………..96
نمودار 2-3. بارهای عاملی مادههای مربوط به پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان ( فرم مادر) ……100
[جمعه 1399-01-08] [ 12:29:00 ق.ظ ]
|