دانشگاه الزهرا

دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

عنوان :

عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی مستقل:

از دیدگاه حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان خدمات حسابرسی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

دنیای تجاری و حرفه ای دستخوش تحولات بسیاری شده است . یکی از دلایل این تحولات جهانی شدن اقتصاد می باشد . جهانی شدن نه تنها به تجارت بلکه به حرفه های مختلف نیز تسری یافته است . در نتیجه تقاضا برای دقت نظر بیشتر نسبت به نتیجه کارهای حرفه ای رو به افزایش است . در چنین محیطی که تغییرات به سرعت انجام می شود و تحولات در هر مکانی محسوس و با زندگی بشر عجین شده است ، کیفیت پیش شرط ورود به اقتصاد جهانی است . لذا بالا بردن مداوم کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده از ضروریات یه شمار می رود .

هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی مستقل از دیدگاه استفاده کنندگان و حسابرسان مستقل می باشد . از این رو با استفاده از متون و ادبیات حسابرسی ، استاندادهای پذیرفته شده حسابرسی بیانیه ها و با لحاظ داشتن شرایط محیطی ایران و با صلاحدید اساتید راهنما و مشاور تحقیق در نهایت 28 عامل موثر بر کیفیت حسابرسی مستقل شناسایی گردید و مبنای طراحی سوال های ابزار اندازه گیری قرار گرفت .

اطلاعات لازم برای تحقیق بخشیدن به اهداف تحقیق با استفاده از پرسشنامه کتبی جمع آوری شد . جامعه آماری پژوهش متشکل از دو گروه بود . استفاده کنندگان خدمات حسابرسی شامل مدیران شرکتهای سرمایه گذاری و مدیران اعتبارات بانک ها و حسابرسان مستقل شامل شرکای موسسات حسابرسی مدیران ارشد و مدیران فنی سازمان حسابرسی .

تعداد صفحه :174

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت