پایان نامه نقش استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش شرکت های کوچک و متوسط غذایی دریایی |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد ابهر
دانشکده علوم انسانی،گروه مدیریت بازرگانی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.)
گرایش:مدیریت بازاریابی
عنوان :
نقش استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش شرکت های کوچک و متوسط غذایی دریایی
( مطالعه موردی شرکت توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب )
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر حسین عابدی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
1-3. .اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق.. 4
1-8.تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصص( به صورت مفهومی و عملیانی). 8
1-11.روش تجزیه و تحلیل داده ها 11
2 ـ 3-4. تعریف مدیریت استراتژی… 18
2 ـ4 . مراحل مدیریت استراتژی… 19
2 ـ 5. استراتژی بازاریابی.. 20
2 ـ 5 ـ 1.اهمیت استراتژی بازاریابی.. 22
2 ـ 6.تاثیر استراتژی های تجاری مختلف بر تصمیم های بازاریابی.. 22
2 ـ 6-2. سیاست های قیمت گذاری… 23
2-7-1. توسعه از طریق افزایش نفوذ بازار- محصول های موجود. 25
2-7-2.توسعه از طریق طراحی و تولید محصولات جدید برای مشتریان موجود. 27
2-7-3.توسعه از طریق فروش محصولات موجود به بخش ها یا کشورهای جدید.. 28
2-7-4.توسعه از طریق متنوع ساختن.. 29
2-7-5.انواع استراتژی های تنوع.. 29
2-7-5-1. استراتژی های یکپارچگی.. 29
2-8.برخی از مدل های استراتژی 31
2-8-2. ماتریس سهم- رشد بازارگروه مشاوره ای بوستون.. 32
2-8-3.مدل تدوین استراتژی جنرال الکتریک….. 34
2-8-4.مدل رقابتی ( مایکل پورتر). 36
2-8-6.ماتریس داخلی و خارجی.. 37
2-8-7.ماتریس ارزیابی موقیعیت و اقدام استراتژیک….. 38
2-12.استراتژی ها و تاکتیک های فروش…. 42
2-12-1.تبلیغات پیشبرد فروش…. 44
2-12-1-1.مراحل استفاده از تبلیغات پیشبرد فروش…. 45
2-12-1-2. انواع ابزارهای تبلیغات پیشبرد فروش…. 45
2-12-1-3. عوامل تعیین برنامه تبلیغات پیشبرد فروش…. 46
2-12-2-1. ابزارهای روابط عمومی.. 47
2-12-2-2. وظایف مدیران روابط عمومی.. 47
2-13 .سازمان های کوچک و متوسط… 48
2-13-1.ادبیات و تعاریف سازمان های کوچک و متوسط… 48
2-13-2. جایگاه سازمان های کوچک و متوسط در اقتصاد کشورهای جهان: 50
2-13-3 . منافع سازمان های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی.. 51
2-13-3-2 .نوآوری و تغییر فناوری… 51
2-13-3-4 .ایجاد فرصت های شغلی و در آمد.. 52
2-13-4 .توسعه جهانی بنگاه های کوچک و متوسط… 53
2-13-5 . جهانی شدن بنگاه های کوچک و متوسط… 53
2-13-6 .چالش ها و محدودیت های بنگاه های کوچک و متوسط… 55
فصل سوم:روش تحقیق.. 70
3-1. مقدمه. 71
3-3.روش گردآوری داده ها و اطلاعات… 73
3-3-1. مطالعات کتابخانه ای… 73
3-4.ابزار تحقیق ( پرسشنامه). 74
3-5. تعیین روایی و پایایی پرسشنامه. 75
3-5-1. تعیین روایی پرسشنامه. 75
3-5-2. تعیین پایایی پرسشنامه. 76
3-7. روش تجزیه و تحلیل داده ها 79
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 81
4-1.مقدمه. 82
4-2.آمار توصیفی(توصیف داده های جمعیت شناختی). 82
4-3-1.آزمون کولموگروف اسمیرنوف…. 90
4-4.خلاصه فصل 101
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری… 102
5-1.مقدمه. 103
5-3.نتایج حاصل از فرضیات پژوهش…. 104
5-4.مقایسه نتایج تحقیق با پیشینه تحقیق.. 107
5-5. جمع بندی و نتیجه گیری… 108
5-6-2. پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 110
5-8. جمع بندی و خلاصه فصل.. 111
منابع و ماخذ.. 112
منابع فارسی.. 112
منابع انگلیسی.. 114
پرسشنامه 116
چکیده
پژوهش حاضر با عنوان” نقش استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش شرکت های کوچک و متوسط غذایی دریایی( مطالعه موردی شرکت توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب )”طراحی شده است.
ساختار و استراتژیهایی که برای مدیریت و راهبری یک بنگاه یا صنعت تدوین و اجرا می گردد، تاثیری مستقیم بر توسعه فروش آن دارد.
اما استراتژی بازاریابی چیست و چگونه در ارتباط با محیط خارج و داخل سازمان بر توسعه فروش تأثیر می گذارد؟
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استراتژی های بازاریابی با توسعه فروش مواد غذایی دریایی میباشد. این پژوهش از نظر نوع هدف کاربردی ، از نظر ویژگیهای موضوعی، توصیفی و از نظر روش انجام کار نیز تحقیقی پیمایشی – میدانی است. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه ای شامل 32 سوال بود که در بین مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت میلاتون جنوب که تعداد آنها محدود بوده و قسمت دوم جامعه آماری مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهروند و هایپر بودند که توزیع گردید.
در پژوهش حاضر ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد که نهایتا از 230پرسشنامه جمع آوری شده برای آزمون فرضیات پژوهش استفاده شده که از رگرسیون و با توجه به غیر نرمال بودن متغیرهای پژوهش از ضریب همبستگی اسپیرمن برای آزمون فرضیات پژوهش در نرم افزای 20spss استفاده گردید که نهایتا نتایج حاصل نشان داد که بین استراتژی های بازاریابی که شامل : استراتژی نفوذ، توسعه بازار، توسعه محصول،متنوع ساختن می باشد با توسعه فروش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
واژگان کلیدی:
استراتژی بازاریابی، توسعه فروش ، استراتژی نفوذ، استراتژی توسعه بازار، استراتژی توسعه محصول، استراتژی متنوع ساختن
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:52:00 ب.ظ ]
|