پایان نامه نقش شخصیت خرده فروش، تمایل به خرید مجدد و کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتری به خرده فروش |
دانشگاه ازاد
واحد رشت
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی داخلی
عنوان:
نقش شخصیت خرده فروش، تمایل به خرید مجدد و کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتری به خرده فروش (مورد مطالعه: فروشگاه های پوشاک خرده فروش شهر رشت)
استاد راهنما:
دکتر حمیدرضا رضایی کلیدبری
1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
1-7- تعریف مفهومی و عملیاتی تحقیق.. 7
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق.. 10
2-1- بخش اول: شخصیت نام تجاری.. 12
2-1-1 مفروضات بنیادین در زمینه شخصیت نام تجاری.. 12
2-1-2- بنیانهای نظری سازندهی مفهوم شخصیت نام تجاری.. 14
2-1-2-2- مفهوم خویشتن مصرفکننده 16
2-1-2-3- مفهوم تجانس نام تجاری- خویشتن مصرفکننده 18
2-1-3- تعاریف شخصیت نام تجاری.. 19
2-1-5- اعمال شخصیت برند بر خرده فروشان. 25
2-1-6- کاربردهای مدیریتی مفهوم شخصیت نام تجاری.. 27
2-3) بخش دوم: کیفیت ادراک شده. 30
2-3-2-1- عوامل موثر بر ادراک مشتریان از خدمت.. 37
2-3-2-2- الگوهای ارائه شده در زمینه اندازه گیری ادراک از کیفیت خدمات.. 40
2-4 بخش سوم: تمایل به خرید مجدد. 50
2-4-1 مشخصه های مؤثر بر رفتار مصرف کننده 54
2-4-2 انواع رفتار در تصمیم گیری خرید. 64
2-4-3 فرآیند تصمیم گیری خریدار. 66
2-5-3- حالت های مختلف وفاداری.. 72
3-3- جامعه آماری، تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 85
3-3-2- نمونه و روش نمونه گیری.. 86
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.. 86
3-5- پایایی متغیرهای پرسشنامه. 87
3-7- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 88
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها. 89
4-2-1- تحلیل خصوصیات جمعیت شناختی مشتریان. 91
4-2-2- تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق. 95
4-3- بررسی فرضیه های تحقیق.. 99
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات… 106
5-2-1- نتایج به دست آمده از آمار توصیفی.. 107
5-2-2- نتایج فرضیه های تحقیق. 108
5-5- پیشنهادات کاربردی تحقیق.. 112
فهرست اشکال
شکل 1-1: مدل نظری تحقیقق…………………………………………………………………………………………………….. 7
شکل 2-1: ساختار شخصیت نام تجاری.. 14
شکل 2-2 : ساختار خویشتن مصرفکننده. 18
شکل 2-3: چارچوب شخصیت برند. 24
شکل 2-4: فاکتور های موثر بر ادراک مشتری از خدمات… 37
شکل2-5: الگوی رفتار مصرف کننده. 50
شکل 2-6: مدل رفتار مصرف کننده و متغیر های تاثیر گذار بر آن. 52
شکل 2-7: معیار گرایش خریدار. 54
شکل 2-8: عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده. 54
شکل 2-9: مراحل تصمیم به خرید. 67
شکل 2-10: چهار حالت وفاداری.. 72
شکل 2-11: مدل وفاداری برلی اسنشین.. 74
شکل 2-12: مدل وفاداری اندرسون و لیندستاد. 75
شکل 2-13: مدل وفاداری کاندامپولی و هوی.. 76
فهرست جداول
جدول 2-1 خصوصیات ابعاد شخصیتی در الگوی 5 ویژگی بزرگ …………………………………………………… 16
جدول 2-2 : نمونهای از پژوهشهای انجام گرفته در زمینه برند با استفاده از مقیاس «آکر» ………………………… 21
جدول 2-3 : جدول کولچ و تاکنچی مربوط به عوامل ادراک کیفیت …………………………………………………. 36
جدول 2-4) ساختارهای مفروض الگوی گسترده که بر شکاف های کیفیت خدمات تاثیر گذارند ………………. 47
جدول 3-1) توزیع سوالات پرسشنامه ………………………………………………………………………………………. 87
جدول 3-2) آلفای کرونباخ متغیرهای پرسشنامه ………………………………………………………………………………. 87
جدول 4-1: جنسیت مشتری ……………………………………………………………………………………………………….. 91
جدول 4-2: سن مشتری ………………………………………………………………………………………………………….. 92
جدول 4-3: تحصیلات مشتریان ………………………………………………………………………………………………….. 93
جدول 4-4: میزان در آمد ……………………………………………………………………………………………………………. 94
جدول 4-5: آمار توصیفی متغیر وفاداری ……………………………………………………………………………………… 95
جدول 4-6: آمار توصیفی متغیر کیفیت ادراک شده ……………………………………………………………………… 96
جدول 4-7: آمار توصیفی متغیر تمایل به خرید ……………………………………………………………………………….. 97
جدول 4-8: اطلاعات توصیفی متغیر شخصیت خرده فروش و ابعاد آن ……………………………………………. 98
جدول 4-9: تحلیل واریانس فرضیه1 ………………………………………………………………………………………….. 99
جدول 4-10: ضرایب تاثیر شخصیت خرده فروش بر کیفیت ادراک شده ………………………………………….. 99
جدول 4-11: آماره های برازش مدل …………………………………………………………………………………………….. 99
جدول 4-12: تحلیل واریانس فرضیه2 …………………………………………………………………………………… 100
جدول 4-13: ضرایب تاثیر شخصیت خرده فروش بر وفاداری ……………………………………………………….. 101
جدول 4-14: آماره های برازش مدل ………………………………………………………………………………………… 101
جدول 4-15: تحلیل واریانس فرضیه 3 ………………………………………………………………………………….. 101
جدول 4-16: ضرایب تاثیر شخصیت خرده فروش بر تمایل به خرید مصرف کننده ………………………………. 102
جدول 4-17: آماره های برازش مدل ………………………………………………………………………………………. 102
جدول 4-18: تحلیل واریانس فرضیه4 ……………………………………………………………………………………. 102
جدول 4-19: ضرایب تاثیر کیفیت ادراک شده از خرده فروش بر وفاداری مشتری ……………………………. 102
جدول 4-20: آماره های برازش مدل …………………………………………………………………………………….. 103
جدول 4-21: تحلیل واریانس فرضیه 5 ……………………………………………………………………………………. 103
جدول 4-22: ضرایب تاثیر تمایل به خرید مصرف بر وفاداری مشتری ………………………………………………… 103
جدول 4-23: آماره های برازش مدل ………………………………………………………………………………………. 103
جدول 4-24: تحلیل واریانس فرضیه 6 ………………………………………………………………………………….. 104
جدول 4-25: ضرایب تاثیر کیفیت ادراک شده از خرده فروش بر تمایل به خرید مصرف کننده ……………. 104
جدول 4-26: آماره های برازش مدل ………………………………………………………………………………………… 104
جدول 5-1: نتایج فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 108
چکیده
در تحقیق حاضر به بررسی اثر شخصیت خرده فروش بر وفاداری مشتریان به خرده فروش با توجه به متغیرهایی همچون کیفیت ادراک شده و تمایل به خرید پرداخته شد. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان فروشگاه های پوشاک هستند که بر این اساس نمونه آماری برابر 384 نفر از مشتریان این فروشگاهها در شهر رشت بصورت غیراحتمالی در دسترس انتخاب و پرسشنامههای استاندارد در بین آنها توزیع شد. به منظور بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که شخصیت خرده فروش چه بطور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم (از طریق کیفیت ادراک شده و تمایل به خرید) بر وفاداری مشتریان به خرده فروش موثر است. بدین ترتیب، که شخصیت خرده فروش بطور مستقیم به میزان 0.323 بر وفاداری مشتریان موثر است. همچنین شخصیت خرده فروش به میزان 0.19 از طریق کیفیت ادراک شده و به میزان 0.181 از طریق تمایل به خرید بر وفاداری به مشتریان موثر می باشد.
کلمات کلیدی: شخصیت خرده فروش، وفاداری به خرده فروش، کیفیت ادراک شده، تمایل به خرید مجدد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:32:00 ب.ظ ]
|