یزی خود را از از سایر رقبا از لحاظ کیفیت حسابرسی متمایز می کند. در این مطالعه اگرموسسه حسابرسی بیش از ۵۰% شرکت های فعال در یک صنعت را حسابرسی کرده باشد عدد ۱ و در غیر این صورت عدد ۰ به آن تعلق می گیرد.
AQ :رتبه حسابرسان
در این تحقیق موسسات حسابرسی را به ۲گروه سازمان حسابرسی (موسسه حسابرسی بزرگ با کیفیت بالای حسابرسی) و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابدران رسمی (موسسات حسابرسی کوچک با کیفیت کم حسابرسی) تقسیم می شود. بنابراین شرکت های حسابرسی شده به وسیله سازمان حسابرسی به عنوان شرکت هایی در نظر گرفته می شوند که اقلام صورت های مالی آنها از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در نهایت کیفیت حسابرسی بالاتری خواهند داشت. و در مقابل، شرکت های حسابرسی شده به وسیله سایر موسسات حسابرسی (موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابدران رسمی) در نظر گرفته می شود که اندازه آنها نسبت به سازمان کوچکتر است. این موسسات حسابرسی در مقابل سازمان حسابرسی از میزان اعتبار دهی کمتری برخوردار بوده و در نهایت کیفیت حسابرسی پایین تری از لحاظ حفظ استقلال، آموزش کارکنان و غیره خواهند داشت. در نتیجه شرکت هایی که حسابرسی آنان، توسط سازمان حسابرسی انجام می شود عدد ۱ و در غیر این صورت عدد ۰ به آنها تعلق می گیرد.
AR :دوره تصدی حسابرس
دوره تصدی حسابرس یکی از معیارهای اندازهگیری کیفیت حسابرسی است که به تعداد سال های متوالی که موسسات حسابرسی یک صاحبکار را مورد رسیدگی و حسابرسی قرار می دهد، اطلاق می شود انجام عملیاتحسابرسی صاحبکار توسط یک موسسهحسابرسی طی سنوات متمادی،به دلیل آشنایی تیم حسابرسی با عملیات حسابرسی صاحبکار، می تواند موثرتر صورت گیرد چنانچه مؤسسه حسابرسی تجربه انجام حسابرسی مؤسسه صاحبکار برای چندین سال را داشته باشد، علاوه بر اینکه اعضای تیم حسابرسی شناخت بیشتری نسبت به کار صاحبکار خواهد داشت، موجب تسریع در انجام عملیات حسابرسی، کاهش هزینه های حسابرسیوافزایش کیفیتحسابرسی میگردد. هرچند اگر دوره تصدی حسابرس بیشتر باشد،حسابرس نسبت به فعالیتهای مشتری اطلاعات بیشتری کسب می کندامااز طرف دیگرارتباط طولانی مدت موجب نزدیکی بیشتر به مشتری می شود وامکان دارد کیفیت حسابرسی راپایین آورد.در این مطالعه دوره ی تصدی حسابرس، برابر با تعداد سالهای رسیدگی توسط موسسه حسابرسی می باشد.
=AR تعداد سالهای رسیدگی توسط موسسه حسابرسی
۳-۱۰) آزمون آماری مورد نیاز برای تخمین مدل ها
به طور خلاصه می توانیم آزمون های آماری که در تحقیق استفاده خواهد شد را طی یک جدول به شرح زیر نشان دهیم که پاره ای از آنها در مراحل بعدی ملاک عمل خواهند بود.
جدول۳-۱ آزمون اماری تخمین مدلها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت