فیس بوک این امکان را دارد که فرد بتواند مطلب را که در صفحه های دیگران دارد، فرد در صفحه شخصی خود نیز آن را به اشتراک گذارد و دوستانی را که در صفحه او قرار دارند می توانند از صفحه او این مطلب را ببینند.

 

  1. گروه ایجاد کردن

این امکان وجود دارد که بتوان در فیس بوک برای هر موضوعی یک گروه ایجاد کرد و علاقمندان آن موضوع خاص می‌تواند در آن گروه عضو شوند و مطالب جدیدی را که در آن زمینه در سایت منتشر می‌شود را دریافت کنند.

 

  1. دوستی

تعمیق دوستی‏ها بین جنس مخالف، بین همکلاسی‏ها، همکاران، هم‏عقیده‏ها، دوستی با دوستان دوستان.

 

  1. چند رسانه‏ای

استفاده از چند رسانه‏ای‏ها در فیس بوک، قابلیت جدیدی است که قدرت این نوع رسانه‏ها را بالا برده است. فیلم، صوت، عکس، انیمیشن، متن و گرافیک و لینک.

 

  1. ایجاد صفحه برای افراد معروف

سایت فیس بوک این امکان را دارد که در آن افراد معروفی مانند هنرپیشگان ، اساتید و… برای خود صفحه اختصاصی ایجاد کنند و کاربران به صورت مستقیم با کسانی که طرفدار آنها هستند ارتباط برقرار کنند(تارنمای ویکی پدیا،بخش معرفی فیس بوک،۱۳۹۱).
۸ – جهانی بودن (مترجم گوگل)
حذف مرزهای زبانی مهمترین اتفاقی است که در فضای جدید وب اتفاق افتاده است.

 

  1. سرگرمی

سرگرمی، طنز، خنده، شوخی، سرکار گذاشتن، سوتی و گاف گرفتن، کارهای مونتاژی و فتوشاپی کردن، دست انداختن سیاستمداران، معما طرح کردن از ویژگی‏های این شبکه‏ها است.

 

  1. جستجو شدن

از طریق ترکیب موتورهای جستجو با بسیاری از شبکه‏ها می‏توانید در این فضاها همزمان جستجو کنید و جستجو شوید.

 

  1. اطلاع‏رسانی و خبررسانی:

رسانه‏های شهروندی، خبرنگاران شهروند.

 

  1. رسانه نسل جوان:

نو بودن، خلاق بودن و ابتکاری بودن باعث جذب جوان‏ها به این پدیده شده است.

 

  1. تحرک اجتماعی

جنبش‏های اجتماعی با تحرک یا تجمیع گروه‏هایی از افراد متولد می‏شوند. این تحرک از یک سو به معنای جابجایی جمعیت است و از سوی دیگر به معنای سرعت یافتن ایده‏ها، ارتباطات و تماس‏ها است. در این شرایط افرادی که کمتر محتمل بود با همدیگر ارتباط داشته باشند یا پیوندی بین آن‏ها به وجود آید، فرصت آن را خواهند یافت تا یکدیگر را همیابی کند. تحرک جغرافیایی یا جابجایی جمعیت امکان فراتر رفتن از محیط سنتی و قرار گرفتن در شرایط جدیدی را مهیا خواهد کرد که ظرفیت‏های افراد را افزایش خواهد داد.

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت