راهنمای پایان نامه درباره : تبیین رابطه بین نارسایی هیجانی با شادکامی |
۲۰۰۱ ترجمه گوهری و همکاران ،۱۳۸۲). چنین پرسش هایی نشان از اهمیت شادکامی دارد. این مهم در مورد دانش آموزان که قشر آینده ساز جامعه اند ، اهمیتی دو چندان می یابد.
به عبارت دیگراهمیت شادکامی به عنوان یک شاخص مثبت و توجه به جمعیت عظیم دانشآموزان انتظار می رود نوجوانان نسبت به سایر گروههای سنی از شادکامی بیشتری برخودار باشند تا زمینهی رشد همه جانبهی آنان فراهم شود، چرا که شادکامی میتواند زمینه موفقیت تحصیلی دانشآموزان را فراهم کند، بنابراین ضروری است که در مدارس به شادکامی و عوامل مؤثر بر آن توجه ویژه مبذول شود تا شاهد عملکرد تحصیلی مناسب در دانشآموزان باشیم ولی امروزه در مدارس، بحث روانشناسی مثبت نگر آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و لازم است در پژوهشهایی اهمیت این موضوع آشکار گردد تا در مدارس با آگاهی از تأثیر و نقشی که روانشناسی مثبت نگر میتواند در وضعیت تحصیلی دانشآموزان داشته باشد، زمینه پیشرفت دانشآموزان بیشتر فراهم گردد. در راستای توجه به این مهم و با توجه به اینکه هنوز در ایران پژوهشهایی در زمینه احساس پیوستگی، نارسایی هیجانی و شادکامی صورت نگرفته است ضرورت پژوهش حاضر رخ می نماید.
۱-۴ هدف کلی پژوهش
هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی شادکامی براساس احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی می باشد.
۱-۴-۱ اهداف جزیی
تبیین رابطه بین احساس پیوستگی با شادکامی
تبیین رابطه بین نارسایی هیجانی با شادکامی
پیشبینی شادکامی بر اساس احساس پیوستگی
پیشبینی شادکامی بر اساس نارسایی هیجانی
پیشبینی شادکامی بر اساس احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی
۱-۵ سوالهای پژوهش
آیا بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد؟
آیا ابعاد احساس پیوستگی قادر به پیش بینی شادکامی دانشآموزان می باشد؟
آیا ابعاد نارسایی هیجانی قادر به پیش بینی شادکامی دانشآموزان می باشد؟
۴- کدامیک از متغیرهای احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی پیش بینی قوی تری برای شادکامی می باشد؟
WXY0JTfhJJ
[پنجشنبه 1398-12-08] [ 09:31:00 ب.ظ ]
|