ماخذ: (دیوید، ۱۳۸۴: ۳۶۹)
شکل ۳٫۴: جایگاه راهبردهای قابل قبول بر خسب امتیاز نهایی عوامل درونی و بیرونی
راهبردهای قابل قبول توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و توریسم ورزشی شهرستان مراغه
راهبردهای قابل قبول در توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و توریسم ورزشی شهرستان مراغه، با توجه به قرارگیری در ربع اول ماتریس درونی و بیرونی، راهبردهای تهاجمی است(۷٫۴). به همین خاطر در شرایط کنونی مدیریت ورزشی شهرستان مراغه در بخش قایقرانی در آبهای خروشان بر راهبردهای SO تاکید میشود و راهبردهای توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و نیز توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان با توجه به شرایط جغرافیایی و امکانات ورزشی موجود به سمتی میل میکند تا بتواند با استفاده از راهبردها و تدابیر اتخاذ شده قایقرانی در آبهای خروشان و توریسم ورزشی شهرستان را به جایگاهی شایسته در سطح منطقه و ملی برساند.
از این ماتریس برای تعیین وضعیت کلی محدوده از نظر راهبردی استفاده میشود. این ماتریس دارای چهار خانه کلی است. بررسیهای قبل از تهیه ماتریس درونی و بیرونی چنین امکانی را به وجود میآورد که اثرات مورد انتظار تصمیمات راهبردی بر محدوده را پیش بینی نمود. ماتریس درونی و بیرونی به چهار ناحیه عمده تقسیم میشود و برای هریک از آنها از راهبردهای متفاوتی استفاده میشود.
با توجه به محاسبات صورت گرفته در ماتریس ارزیابی داخلی و خارجی و اعداد حاصل از این دو ماتریس، از تلاقی دو عدد محاسبه شده و استقرار آن در هر یک از نواحی چهارگانه راهبردهای قابل قبول برای توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و توریسم ورزشی مراغه تعیین میگردد. شماتیک این چهار خانه و استراتژیهای مطرح در هر یک از خانهها را میتوان در ذیل مشاهده نمود.
شکل ۴٫۴: ماتریس درونی و بیرونی
منبع: محاسبات نگارنده
۷٫۴٫ اولویت بندی راهبردهای قابل قبول توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و گردشگری ورزشی در شهرستان مراغه
تصمیم گیری درباره راهبردهای قابل قبول توسعه قایقرانی در آبهای خروشان و گردشگری ورزشی در شهرستان مراغه با استفاده از تجزیه و تحلیل علمی و قضاوت شهودی صورت میپذیرد. در مرحله قبل با مقایسه عوامل درونی و بیرونی، راهبردهای قابل قبول شناسایی گردیدند. در این مرحله در ارتباط با راهبردهای قابل قبول تصمیمگیری میشود. جذابیت هر راهبرد با استفاده از ماتریس برنامهریزی راهبردی کمی مشخص شده و راهبردهای دارای جذابیت بالا به عنوان
 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت