وش کودر ریچاردسون[۲۰۶] با استفاده از روش بازآزمایی با فاصله زمانی یک ماه روی نمرات ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه مذکور، ضریب پایایی ۷۲/۰ را گزارش کرده است. حسین چاری (۱۳۷۵) ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ روی نمرات نمونه پژوهش (۲۶۰ (N=برابر با ۷۰/۰ و ضریب پایایی از طریق بازآزمایی بر روی نمرات ۳۲ نفر (۲۶ پسر و ۶ دختر) را با فاصله زمانی سه هفته بین دو اجرا برابر با ۶۹/۰ گزارش کرده است.
نحوه ی اجرای آزمون
پس از کسب مجوز از دانشگاه آزاد واحد مرودشت، دانشکده معلم، اداره آموزش و پرورش کل و همچنین آموزش پرورش نواحی ۱ و ۴ شیراز، کلاسها انتخاب شدند. قبل از ارایهی پرسشنامهها به دانش آموزان به منظور ایجاد یک رابطه اولیه، جهت جلب رضایت پاسخگویان، توضیحات مختصری درباره هدف پژوهش، ضرورت همکاری صادقانهی آنها و چگونگی پاسخدهی به سؤالات داده شد. گفته شد که نیازی به ذکر نام و مشخصات نیست و پاسخها محرمانه باقی میماند و اینکه دانش آموز باید به طور مستقل به سؤالات پاسخ دهد و محدودیت زمانی برای پاسخدهی وجود ندارد. مدت زمان پاسخدهی به پرسشنامهها به طور تقریبی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بود. همه دانش آموزان یک کلاس به طور همزمان با هم سه ابزار پژوهش را که در یک پرسشنامه سه قسمتی گنجانده شده بودند، تکمیل میکردند.
روشهای تجزیه و تحلیل آماری
بعد از نمره گذاری پرسشنامهها، با استفاده از نرم افزار آماری SPSS دادهها با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان، مورد تحلیل قرار گرفتند.
ملاحظات اخلاقی
در این پژوهش از آزمودنیها اطلاعات شخصی گرفته نشد و از پرسش در مورد نام افراد جلوگیری به عمل آمد. به آنها اطمینان داده شد که اظهارتشان محرمانه خواهد بود و پرسشنامهها پس از تجزیه و تحلیل امحاء میگردد و به افراد تأکید شد که به جز اهداف پژوهشی در این تحقیق استفاده دیگری از
دادهها نخواهد شد و به منظور بالا رفتن کیفیت پژوهش از آزمودنیها خواسته شد که در پاسخ به پرسشنامه در کمال دقت و صداقت حداکثر همکاری با پژوهشگر را داشته باشند.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
در این فصل، یافتههای به دست آمده در دو سطح آماری توصیفی و استنباطی ارائه میشود. در سطح توصیفی، به گزارش میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه و در سطح استنباطی از طریق آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان به یافتههای به دست آمده در زمینه نتایج آزمون فرضیههای پژوهش حاضر پرداخته میشود.
یافته های توصیفی
در این قسمت میانگین، انحراف استاندارد و دامنه نمرات متغیرهای پژوهش به تفکیک آورده شده است.
جدول۴-۱: جدول میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای تحقیق در فرزندان دارای منبع کنترل درونی

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت