۲

 

اعتماد به تبلیغات اینترنتی

 

۰٫۹۸

 

۲۰

 

 

۳

 

کلیک تبلیغات

 

۱

 

۱

 

 

۴

 

خرید اینترنتی

 

۱

 

۱

 

با توجه به اینکه حداقل ضریب پایایی لازم، ۰٫۷ توصیه شده است. همانطور که مقادیر جدول بالا برای سازههای مورد بررسی نشان میدهد ابزار پژوهش، از پایایی قابل قبولی برخوردار است.

 

  1. روشهای تجزیه و تحلیل دادهها

برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده میشود. در آمار توصیفی، پژوهشگر در واقع با جمع آوری و خلاصه کردن اطلاعات کمی حاصل از نمونهها، مشخصات نمونه مورد مطالعه را توصیف مینماید. در آمار استنباطی، پژوهشگر از مطالعه و بررسی یک یا چند نمونه و با استفاده از روشها و مدلهای آماری، از شاخصهای نمونه و یا از ویژگیهای نمونه به ترتیب پارامترها و ویژگیهای کل جامعه را استنباط مینماید. به عبارت دیگر، با استفاده از آمار استنباطی، نتایج نمونه به کل جامعه آماری تعمیم داده میشود و پژوهش بدون آن فاقد اعتبار علمی است (میرزایی اهرنجانی، ۱۳۷۱). برای بررسی فرضیههای پژوهش از مدلیابی معادله ساختاری بهره گرفته میشود. مدلیابی معادله ساختاری[۲۳۹](SEM) یک تکنیک تحلیل چند متغیری بسیار کلی و نیرومند از خانواده رگرسیون چند متغیره است که به صورت ترکیبی از تحلیل عاملی و تحلیل مسیر بیان میشود و به بیان دقیقتر بسط مدل خطی کلی است که به پژوهشگر امکان میدهد، مجموعهای از معادلات رگرسیون را به صورت هم زمان مورد آزمون قرار دهد (صادقپور و مردای، ۱۳۹۲). در این پژوهش مدلیابی معادلات ساختاری توسط نرمافزار Warp PLS 3 و مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش و تحلیل عامل اکتشافی ابعاد متغیر اعتماد به تبلیغات اینترنتی در نرمافزار SPSS16 صورت میپذیرد.
به طور کلی، روشها و تکنیکهای آماری که در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل دادهها مورد استفاده قرار میگیرد به شرح زیر است:

 

    1. آمار توصیفی، به منظور طبقه بندی و بررسی ویژگیهای پاسخ دهندگان و جامعه آماری

 

    1. آزمون آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه

 

    1. آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن دادهها

 

    1. تحلیل عامل اکتشافی برای ابعاد متغیر اعتماد به تبلیغات اینترنتی

 

    1. تکنیکهای معادلات ساختاری، تحلیل مسیر برای آزمون فرضیههای تحقیق

 

  1. تحلیل عامل اکتشافی

تحلیل عاملی، یکی از تکنیکهای تقلیل دادهها است که تعداد زیادی متغیر را به مجموعهی کوچکتری از عاملهای مهم تبدیل میکند، به طوری که اطلاعات ضروری موجود در متغیرها را خلاصه میکند. اکثر اوقات، زمانی که محقق بخواهد ساختار مجموعهای از متغیرها را خلاصه کند، تحلیل عاملی به عنوان یک تکنیک اکتشافی به کار میرود. با این حال، برای آزمودن یک نظریه در مورد ساختار یک حوزه خاص، تحلیل عامل تاییدی مناسب است. وقتی هدف محقق انجام یک آزمون معتبر است، تحلیل عاملی ابزاری است مناسب، برای تعیین اینکه آیا آیتمها در ساختمان مشابهی قرار میگیرند یا نه.

 

  1. پیش شرطهای تحلیل عامل اکتشافی

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت