پایان نامه اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی |
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی
گرایش آموزش کودکان استثنایی
عنوان:
اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی
استاد راهنما:
معصومه پور محمدرضای تجریشی
فهرست مطالب:
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….آ
فهرست مطالب……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..ب
فهرست جداول……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..ج
فهرست نمودارها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..ح
فصل اول: کلیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………1
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………2
بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..4
اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………12
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….13
هدف کلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………13
اهداف اختصاصی………………………………………………………………………………………………………………………………………….13
اهداف کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….13
سوال تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………14
فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..14
تعاریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………..14
تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………………15
فصل دوم: گستره نظری و پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………….16
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………17…
نارساخوانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………17
شیوع نارساخوانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….18
ویژگیها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….19
سیر و پیشآگهی……………………………………………………………………………………………………………………………………..20
علائم بالینی نارساخوانی…………………………………………………………………………………………………………………………….20
تشخیص افتراقی……………………………………………………………………………………………………………………………………….21
جنسیت و نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………………………….22
مشکلات هیجانی- رفتاری کودکان نارساخوان………………………………………………………………………………………………23
دیدگاهها و سببشناسی نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………25
طبقهبندی نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………………………..31
مفهوم اسناد…………………………………………………………………………………………………………………………………………….34
شکلگیری سبک اسناد……………………………………………………………………………………………………………………………..34
نظریههای اسناد………………………………………………………………………………………………………………………………………36
درماندگی آموخته شده…………………………………………………………………………………………………………………………….38
تلفیق نظریههای اسناد با درماندگی آموخته شده………………………………………………………………………………………….39
خوش بینی، نظریه ها، همبسته ها و عوامل سببساز…………………………………………………………………………………..40
مولفه های خوش بینی از دیدگاه سلیگمن………………………………………………………………………………………………….43
بدبینی، نظریهها و عوامل سببساز……………………………………………………………………………………………………………47
سبک اسناد و سلامتی………………………………………………………………………………………………………………………………51
سبک اسناد در کودکان نارساخوان …………………………………………………………………………………………………………… 55
روانشناسی مثبتنگر……………………………………………………………………………………………………………………………….57
شیوههای تغییر سبک اسناد. و ایمن سازی روانی………………………………………………………………………………………..58
رویکرد شناختی – رفتاری………………………………………………………………………………………………………………………60
آموزش ایمنسازی روانی……………………………………………………………………………………………………………………….60
پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………61
پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………61
پژوهشهای داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….65
فصل سوم: روششناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………69
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….70
نوع مطالعه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
جامعه آماری، نمونه آماری ، روش نمونهگیری…………………………………………………………………………….70
معیارهای ورود…………………………………………………………………………………………………………………………………….71
معیارهای خروج…………………………………………………………………………………………………………………………………..71
ابزارهای اندازهگیری……………………………………………………………………………………………………………………………..72
پرسشنامه سبک اسناد کودکان (CASQ)………………………………………………………………………………………………..73
متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….74
روش اجرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………..75
محتوای برنامه مداخله ایمن سازی روانی……………………………………………………………………………………………………….76
روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………………….80
ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………………………………………………………………………….80
فصل چهارم: توصیف دادهها و تحلیلهای آماری…………………………………………………………………………………….. 82
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….83
توصیف دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………………83
شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش……………………………………………………………………………………………………..84
تحلیل دادهها در چهارچوب فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………………..92
تحلیل دادهها در چهارچوب سوال پژوهش……………………………………………………………………………………………….99
یافته های جانبی……………………………………………………………………………………………………………………………………99
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………..103
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….104
بحث و تفسیر یافتهها…………………………………………………………………………………………………………………………….104
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..108
محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………………………………..109
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 12:49:00 ق.ظ ]
|