پایان نامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند |
دانشگاه بیرجند
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی
گرایش برنامه ریزی درسی
عنوان:
کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند
استاد راهنما:
دکتر محسن آیتی
فهرست مطالب:
-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2
1-2 بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-4 اهداف……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-4-1 هدف کلی……………………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-4-2 اهداف جزئی…………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-5 سؤالات……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-5-1 سؤال کلی……………………………………………………………………………………………………………………………… 7
1-5-2 سؤالات جزئی……………………………………………………………………………………………………………………….. 7
1-6 فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 7
1-7 تعریف اصطلاحات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. 8
1-7-1 تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………………………………… 8
1-7-2 تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………………………. 10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12
2-2 تعاریف و مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………………. 13
2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………. 13
2-2-2 مفاهیم پایه در مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….. 14
2-2-3 مفهوم داده…………………………………………………………………………………………………………………………… 14
2-2-4 مفهوم اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………. 14
2-2-5 مفهوم دانش………………………………………………………………………………………………………………………… 15
2-2-6 انواع دانش…………………………………………………………………………………………………………………………… 16
2-3 معناسازی و دانش آفرینی…………………………………………………………………………………………………………….. 17
2-4 مفهوم مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………….. 20
2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………… 22
2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 22
2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 23
2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 24
2-6 شیوههای (مؤلفههای) مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… 24
2-7 ابعاد مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………… 27
2-7-1 مدیریت دانش سازمانی…………………………………………………………………………………………………….. 27
2-7-2 مدیریت دانش شخصی……………………………………………………………………………………………………… 28
2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی…………………………………. 30
2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی …………………………………….. 33
2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامهریزی درسی و فعالیتهای آموزشی اعضای هیأت علمی……… 35
2- 11 مرور پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 40
2- 12 نتیجهگیری ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 43
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 46
3-2 نوع و روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 46
3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونهگیری……………………………………………………………………………. 46
3-4 ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………… 48
3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………….. 49
3-6 روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………….. 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش
4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52
4-2 دادههای جمعیتشناختی…………………………………………………………………………………………………………….. 52
4-2-1 مدرک تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………… 53
4-2-2 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
4-2-3 رتبه دانشگاهی……………………………………………………………………………………………………………………. 54
4-2-4 دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
4-2-5 سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………… 56
4-2-6 فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………………………………………………………………………….. 57
4-3 تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………….. 58
4-3-1 ارائه اطلاعات توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 58
4-3-1-1 پاسخ به پرسش 1 (شکلگیری دانش)………………………………………………………………………….. 58
4-3-1-2 پاسخ به پرسش 2 (سازماندهی دانش)………………………………………………………………………….. 61
4-3-1-3 پاسخ به پرسش 3 (تبادل و انتشار دانش)…………………………………………………………………… 62
4-3-1-4 پاسخ به پرسش 4 (کاربرد دانش)………………………………………………………………………………… 63
4-3-2 تحلیل استنباطی دادهها………………………………………………………………………………………………… 64
4-3-2-1 آزمون فرضیه اول …………………………………………………………………………………………………………. 64
4-3-2-2 آزمون فرضیه دوم ………………………………………………………………………………………………………… 64
4-3-2-3 آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………………………….. 65
4-3-2-4 آزمون فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………………….. 66
4-3-2-5 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………. 68
4-3-2-6 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت…………………….. 71
فصل پنجم: نتیجهگیری و بحث
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 73
5-2 خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
5-3 خلاصه نتایج حاصل از پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیههای پژوهش…………………………………….. 74
5-3-1 پرسشها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-3-2 خلاصه نتایج فرضیههای پژوهش ……………………………………………………………………………………… 75
5-4 بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………… 76
5-4-1 بحث و بررسی نتایج مربوط به کل دانشگاه………………………………………………………………………. 76
5-4-2 بحث و بررسی مؤلفههای مدیریت دانش در دانشکدهها………………………………………………….. 84
5-4-2 بحث و بررسی فرضیهها…………………………………………………………………………………………………….. 87
5-5 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
5-6 محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 91
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
[جمعه 1399-01-08] [ 12:50:00 ق.ظ ]
|