پایان نامه اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختردوره ابتدایی |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران مرکزی
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش: علوم تربیتی
عنوان
اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختردوره ابتدایی
استادراهنما
دکتر علیاکبر خسروی بابادی
استاد مشاور
دکتر حمیدرضا رضازاده بهادران
تابستان 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده پایاننامه(شامل خلاصه، اهداف، روشهای اجرا و نتایج بهدستآمده)
این پژوهش با هدف اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی انجام شد. برای این منظور 58 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند که 29 نفر در گروه آزمایش و به شیوه ترکیبی (تلفیقی از روش های آموزشی سنتی و الکترونیکی) و 29 نفر دیگر در گروه کنترل با همان شیوه رایج تحت آموزش قرار گرفتند. انگیزش پیشرفت ازطریق پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس از طریق پیشآزمون و پسآزمون اندازه گیری شد. برای بررسی پیشرفت تحصیلی نیز از نتایج کارنامه ارزشیابی توصیفی ترم 1 و 2 دانشآموزان استفاده شد. دادههای بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس و آزمون خیدو مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد که تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت داشته است، به طوری این که دانش آموزان در کارنامه ارزشیابی توصیفی ترم 2 از امتیاز بالاتری برخوردار بودند.
واژگان کلیدی:یادگیری ترکیبی،انگیزش پیشرفت،پیشرفت تحصیلی،دوره ابتدایی
فهرست مطالب
عنوان
1-5تعاریف متغیر ها و مفاهیم. 8
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق. 13
3-4روش تجزیه و تحلیل داده ها 68
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق. 69
4-1توصیف آماری متغیرها وشاخص ها درگروهها 70
4-2تحلیل آماری فرضیههای پژوهش… 73
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری.. 79
فهرست جداول و نمودار
عنوان صفحه
جدول 2-1 تفاوت یادگیری سنتی، الکترونیکی و ترکیبی(ایزدی،1393 به نقل از صادق پور،1388) 52
جدول2-2 ارتباط بین نظریه های یادگیری و تکنولوژی آموزشی(هانگ، 2001). 56
جدول 4-1. اطلاعات توصیفی انگیزش پیشرفت به تفکیک مرحله سنجش در گروه ها 71
جدول 4-2. اطلاعات توصیفی پیشرفت تحصیلی به تفکیک مرحله سنجش در گروه ها 72
جدول4- 3 آزمون کولموگروف اسمیرنوف تک نمونه ای(آزمون نرمال بودن داده ها). 74
جدول4- 4 آزمون تحلیل واریانس برای بررسی یکسانی ضرایب رگرسیون در متغیر انگیزش پیشرفت 74
جدول4- 5. آزمون F لوین برای بررسی همگنی واریانس ها در گروه کنترل و آزمایش…. 75
جدول4- 6 آزمون تحلیل کوواریانس برای فرضیه اول پژوهش…. 76
جدول 4-7 مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار. 77
نمودار4-1.مقایسه میانگین های اصلاح شده انگیزش پیشرفت دو گروه در پیش آزمون و پس آزمون. 77
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل1. پیوستار یادگیری ترکیبی(استیسی و همکاران،2009). 26
شکل 2: انواع تعامل در یادگیری، کلاین،2006(برخط، ترکیبی، سنتی). 29
شکل 3 مدل هشت بعدی یادگیری ترکیبی بادرول خان،2007.. 31
شکل 4. تاکسونومی یادگیری ترکیبی.. 36
شکل5. مدل چرخش-ایستگاهی، مدرسه امپاور. 38
شکل7.مدل آموزش وارونه، مدارس دولتی ناحیه استیل واتر. 40
شکل8 . مدل چرخش فردی، دبیرستان و مدرسه راهنمایی کارپ دیم. 41
شکل9. مدل منعطف، مدرسه سان فرانسیسکو. 43
شکل10.مدل خود-ترکیب مدرسه کراکرتون. 44
شکل11. مدل مجازی غنی شده، مدرسه آلبوکوئرک… 45
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:08:00 ب.ظ ]
|