پایان نامه اثر تعدیل کنندگی راهبردهای مقابله ای و حمایت های اجتماعی در رابطه با کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی و سبک های فرزن |
دانشگاه خوارزمی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
پایان نامه جهت اخذ درجه ی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
اثر تعدیل کنندگی راهبردهای مقابله ای و حمایت های اجتماعی در رابطه با کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی و سبک های فرزند پروری زنان سرپرست خانوار
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
چکیده
در این پژوهش نقش تعدیل کنندگی راهبردهای مقابله ای و حمایت های اجتماعی در رابطه بین کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی و سبک های فرزند پروری مورد بررسی قرار گرفته و 120 نفر از زنان سرپرست خانوار استان البرز به صورت نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند . شواهد پژوهش و نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که راهبردهای مقابله ای توانست رابطه بین سبک های فرزندپروری با کیفیت زندگی را ( 14 % ) تعدیل و حمایت های اجتماعی نیز رابطه بین سبک های فرزندپروری با کیفیت زندگی را ( 3 0/0 % ) تعدیل نماید . همچنین راهبردهای مقابله ای توانست رابطه بین سبک های فرزندپروری با نشانگان روانشناختی را ( 15 % ) تعدیل و حمایت های اجتماعی ، رابطه بین سبک های فرزندپروری با نشانگان روانشناختی را ( 3 0/0 % ) تعدیل نماید و همچنین تحلیل داده های حاصل از پژوهش بیانگر آن بود که راهبردهای مقابله ای رابطه بین کیفیت زندگی با نشانگان روانشناختی را ( 7 0 /0 % ) تعدیل و در نهایت حمایت های اجتماعی رابطه بین کیفیت زندگی با نشانگان روانشناختی را ( 3 0/0 % ) تعدیل نماید . بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که رابطه کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی و سبک های فرزند پروری یک رابطه خطی ساده نیست و راهبردهای مقابله ای و حمایت های اجتماعی می توانند این رابطه را تعدیل کنند.
واژگان کلیدی: راهبردهای مقابله ای ، حمایت های اجتماعی ، کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی ، سبک های فرزند پروری ، زنان سرپرست خانوار
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی
2-3-2- مدل کلی کیفیت زندگی.. 23
2-5- عوامل موثر بر کیفیت زندگی.. 28
2-6- محیط زندگی وکیفیت زندگی.. 29
2-7- متغیرهای جمعیت شناختی وکیفیت زندگی.. 29
2-8- کیفیت زندگی و بهزیستی روانی.. 30
2-14- نظریه های سلامت روانی.. 47
2-14-1- دیدگاه زیستگرایی.. 47
2-14-2- دیدگاه تحلیل روانی.. 47
2-14-3- دیدگاه رفتارگرایی.. 47
2-14-4- دیدگاه انسانگرایی.. 48
2-15- شیوه های فرزندپروری.. 49
والدین و اجتماعی کردن فرزندان.. 60
انطباق فرزندپروری با تحول خود. 61
2-20- طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری.. 62
2-21- شکلهای موثر کنترل والدین.. 63
2-22- راهبردهای مقابله ای.. 65
2-23- مقابله از نظر لازاروس و فولکمن.. 68
2-24- سبک های مقابله ای جرابک….. 68
2-25- سبک های مقابله ای فیلیپس و جارویس…. 69
2-26- سبک های مقابله ای کرونی.. 69
2-28- دیدگاه های نظری مفهوم مقابله. 70
2-28-1- دیدگاه تکاملی و سازگاری رفتاری.. 70
2-28-2- دیدگاه روان تحلیل گری.. 70
2-28-3- دیدگاه پردازش اطلاعات… 70
2-30- تعاریف حمایت اجتماعی.. 71
2-31- منابع حمایت اجتماعی.. 72
2-33- نظریه های مرتبط با موضوع حمایت اجتماعی: 74
2-33-1- نظریه تاثیر مستقیم حمایت اجتماعی: 74
22-33-2- مدل تاثیر غیر مستقیم.. 74
2-34-1- تعریف مهارت های اجتماعی.. 75
2-38- ضرورت یادگیری مهارت اجتماعی.. 79
2-39- اجتماعی شدن در گستره نظریه های تحول روانی.. 80
2-39-1- نظریه روان تحلیل گری فروید.. 80
2-39-2- نظریه تحول روانی، اجتماعی اریکسون.. 81
2-39-3- نظریه تحولی کلبرگ…. 82
2-39-4- نظریه شناختی اجتماعی بندورا 82
2-40- تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 83
2-41- مطالعات انجام شده در خارج از کشور. 85
فصل سوم: روش پژوهش
3-3- حجم نمونه نمونه و روش نمونه گیری.. 92
3-6- ابزار های پژوهش ر روایی و پایایی آن ها 93
نسخه ی کوتاه فهرست مقابله با موقعیت های استرس زا 93
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 97
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-2- توصیف ویژگی های نمونه آماری.. 99
4-3- تحلیل استنباطی داده ها 101
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
فصل اول:
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:41:00 ب.ظ ]
|