پایان نامه ارزیابی جایگاه استراتژیک مدیریت دانش در دانشگاه پیام نور و آزاد لارستان |
دانشگاه پیام نور لارستان
گروه مدیریت
عنوان تحقیق:
ارزیابی جایگاه استراتژیک مدیریت دانش در دانشگاه پیام نور و آزاد لارستان
استاد راهنما:
آقای مسعود بیرجندی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 10
– تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 12
فصل دوم: :پیشینه و ادبیات تحقیق.. 14
روابط داده، اطلاعات و دانش.. 19
ضرورت و اهمیت مدیریت دانش.. 31
دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش.. 32
مزایای بکارگیری مدیریت دانش.. 35
مروری بر تحقیقات انجام شده.. 50
3-6- ابزار جمعآوری دادهها.. 56
3-8- روش جمعآوری دادهها.. 56
3-9- روش تجزیه و تحلیل دادهها.. 60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها.. 62
4-2- تجزیه و تحلیل های توصیفی.. 63
4-2-1- مطالعات جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه.. 63
4-2-2- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت.. 64
4-2-2- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به وضعیت تاهل.. 64
4-2-3- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن.. 65
4-2-4- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر میزان تحصیلات.. 65
4-2-5- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سابقه کاری.. 66
4-2-6- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر دانشگاه.. 66
4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی.. 67
4-3-1- بررسی پایایی تحقیق.. 67
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح مدیریت دانش.. 69
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح خلق دانش 70
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح تبدیل دانش 71
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح اکتساب دانش.. 73
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح ذخیره دانش 74
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح توزیع دانش 75
آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح بکارگیری دانش.. 77
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 80
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاه های لارستان از لحاظ شاخص سطح مدیریت دانش.. 81
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح خلق دانش.. 82
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح تبدیل دانش.. 82
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح اکتساب دانش.. 82
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح ذخیره دانش.. 83
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح توزیع دانش.. 83
نتایج آزمون مربوط به مناسب بودن موقعیت دانشگاههای لارستان از لحاظ شاخص سطح بکارگیری دانش.. 84
نتیجه گیری و پیشنهادهای حاصل از تحقیق.. 84
پیشنهادها برای تحقیقات آتی.. 8
مقدمه
امروزه با تأکید فزاینده بر سازمانهای دانش محور به جای سازمان های تولید محور، دانش از عوامل مهم در سازمان ها به حساب می آید، و برخورداری از دانش و اطلاعات روزآمد برای ادامه حیات سازمان ها به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. بنابراین مدیریت سازمانها باید با تکیه بر دانایی برتر، اتخاذ تصمیمات معقولتر در موضو عهای مهم و بهبود عملکردهای مبتنی بر دانش را پیدا کند(یعقوبی و دیگران، 1389). واژهی مدیریت دانش در دنیای مدیریت موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. علت ایجاد این نگرش به دلیل انتقال وحرکت سیستم های اقتصادی و تولیدی به سوی جوامع دانش محور است. در این نگرش دانش در کنار منابعی مثل زمین، کار و سرمایه به مدیریت دانش، به عنوان یک دارایی مطرح می شود(رجایی پور و رحیمی، 1387).
در دنیای پیچیده امروز، دانش سازمانی به سرعت درحال تبدیل شدن به مزیت رقابتی اصلی سازمان ها است. توجه به مدیریت دانش و حمایت از آن، شرایط مطلوبی را برای هر سازمانی به وجود می آورد؛ تا علاوه بر این که در محیط پیچیده رقابتی حیات مستمر داشته باشد، بتواند گوی سبقت را از سایرین ربوده و پیشتاز عرصه های مختلف فعالیت باشد. دانش سازمانی، در دنیای پرشتاب معاصر، فرصت مناسبی است برای سازمان هایی که به خوبی آن را می شناسند و مدیریت می کنند و در عین حال تهدیدی جدی برای سازمان هایی است که به تحولات محیطی کم توجه بوده و آن را نمی شناسند. در حال حاضر، مدیریت دانش یک مفهوم جدید و پرطرفدار محسوب می می شود و فرایندی است که به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و تخصص های مهمی که قسمتی از حافظه سازمان هستند و معمولا به یک حالت بدون ساختار در سازمان وجود دارند، را شناسایی، انتخاب، سازماندهی، توزیع و منتقل نماید. همچنین، گرایش سازمان ها به سمت تیم سازی و طراحی ساختار مبتنی بر کار تیمی از رویکردهای جدیدی است که علاوه بر افزایش مشارکت، انعطاف پذیری و رضایت مندی مشتریان، می تواند با تسهیل و تقویت فرایند مدیریت دانش بر موانع خلق، انتقال و یکپارچگی دانش فایق آید و سازمان را در عرصه پویا و پیچیده رقابتی یاری رساند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[جمعه 1399-01-08] [ 11:30:00 ب.ظ ]
|