پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های شناختی با تأخیر رضامندی |
دانشگاه علامه طباطبایی
پایان نامه تحصیلی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی(M.A)
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
عنوان:
بررسی رابطه بین سبک های شناختی (نوگریز یا پذیرنده- نو گرا یا پژوهنده) با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر حسن اسدزاده
استاد مشاور:
جناب آقای دکتر اسماعیل سعدیپور
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سبک های شناختی(نوگریز یا پذیرنده- نو گرا یا پژوهنده) با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه در سال93-92 صورت گرفته و متغیر پیش بین آن، سبک های شناختی و متغیر ملاک آن، تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی میباشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی (همبستگی) از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر در برگیرنده کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1393-1392 در دبیرستانهای دولتی شهر آبدانان بود. با توجه به جدول مورگان نمونه مورد مطالعه در این پژوهش 270 دانش آموز بود که به صورت نمونه گیری انتخاب شدند.ابزاهای پژوهش حاضر عبارتند از: پرسشنامه سبک شناختی « KAI» (کرتون 1967)، پرسشنامهی اهمال کاری تحصیلی(تاکمن، 1991) و تأخیر رضامندی تحصیلی (عنبری و همکاران ، 1392). سپس داده های جمع آوری شده را با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی،رگرسیون و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج پژوهش نشان داد همزمان با افزایش سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده،تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان نیز افزایش می یابد و برعکس.
کلمات کلیدی: سبک های شناختی”نوگریز یا پذیرنده – نو گرا یا پژوهنده”، تأخیر رضامندی تحصیلی، اهمال کاری تحصیلی.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-7تعریف نظری و عملی مفاهیم : 21
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1-3سبک های یادگیری از نظر کلب: 27
2-1-3-2سبک یادگیری جذب کننده 28
2-1-3-4سبک یادگیری انطباق یابنده 29
2-1-4-1مقاومت در برابر انعطاف پذیری… 30
2-1-4-2متعارف بودن در برابر فردیت…. 30
2-1-4-4سبک های بخش بخش سازی… 30
2-1-4-5واگرایی در مقابل همگرایی… 31
2-1-4-6جذب کننده در برابر انطباق یابنده 31
2-1-4-7پردازش کننده کلامی در برابر دیداری… 31
2-1-4-8سبک شناختی تکانشی در مقابل تاملی… 31
2-1-4-9سبکهای پیچیدگی شناختی در برابر سادگی شناختی… 32
2-1-4-10سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه. 32
2-2-1انواع اهمال کاران و مراتب آن.. 36
2-2-5بررسی علل اساسی اهمال کاری… 38
2-2-6آسیب های اهمال کاری مربوط به محیط… 39
2-4پیشینه داخلی و خارجی پژوهش….. 47
3-4. جامعه آماری و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 54
3-5.روشهای جمع آوری داده ها: 55
3-6.روش تجزیه و تحلیل داده ها: 57
3-7. روایی و پایایی پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی… 57
3-8.روایی و پایایی پرسشنامه سبک شناختی… 59
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-2.بررسی مشخصات فردی دانش آموزان: 63
4-2-1. بررسی تحصیلات پدر افراد نمونه 63
جدول1-4:بررسی افراد گروه نمونه بر اساس تحصیلات پدر 63
نمودار4-1:نمودار دایره ای بررسی افراد نمونه بر اساس تحصیلات پدر : 63
4-2-2. بررسی تحصیلات مادر افراد نمونه 64
جدول4-2:بررسی افراد گروه نمونه بر اساس تحصیلات مادر: 64
نمودار4-2:نمودار دایره ای بررسی افراد نمونه بر اساس تحصیلات مادر : 64
4-2-3. بررسی وضعیت اقتصادی خانواده افراد نمونه: 65
جدول 4-3:بررسی افراد گروه نمونه بر اساس اقتصاد خانواده: 65
نمودار4-3:نمودار دایره ای بررسی افراد نمونه بر اساس اقتصادی خانواده : 65
جدول 4-4:آمار توصیفی متغیرهای پژوهش… 66
جدول 4-5:بررسی وضعیت نرمال بودن. 66
جدول4-8:جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان 69
جدول4-9:جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگرا یا پژوهنده با تأخیر رضامندی تحصیلی دانش آموزان. 70
جدول 4-10- جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگرا یا پژوهنده با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان 71
5-2-1- نتایج مشخصات فردی گروه نمونه: 75
5-2-3- نتایج بررسی فرضیه های پژوهش : 75
الف )بررسی فرضیه اصلی پژوهش: 75
ب)بررسی فرضیه های جزئی پژوهش : 76
پیشنهادات برای تحقیقات آتی: 82
پرشسنامه اهمالکاری تحصیلی.. 90
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:46:00 ب.ظ ]
|