لطفا صفحه را ببندید
فصل اول: موضوع پژوهش ……………………………….. 1
1-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….. 2
2-1 بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………. 5
3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………………. 14
4-1 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………… 15
5-1 سؤالهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 15
6-1 تعریف نظری و عملی متغیرها ……………………………………………………………………………………… 16
2-1 تجزیه و تحلیل شغل …………………………………………………………………………………………………. 23
1- مراحل تجزیه و تحلیل شغل …………………………………………………………………………………………. 25
2- روش های تجزیه و تحلیل شغل ……………………………………………………………………………………. 26
3- کاربرد تجزیه و تحلیل شغل ………………………………………………………………………………………….. 29
2-2 انتخاب علمی کارکنان ……………………………………………………………………………………………….. 32
3-2 آموزش کارکنان ……………………………………………………………………………………………………….. 33
1- فایده های آموزش ………………………………………………………………………………………………………. 33
2- انواع آموزش …………………………………………………………………………………………………………….. 34
3- روش های آموزش ……………………………………………………………………………………………………… 34
4-2 ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان …………………………………………………………………………………….. 36
1- ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد ……………………………………………………………………………….. 36
2- شاخص های مورد استفاده اندازه گیری عملکرد …………………………………………………………………. 38
3- مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد …………………………………………………………………………… 39
5-2 تعیین مشوق های مالی و ارزشیابی مشاغل ……………………………………………………………………… 40
1- مراحل گوناگون فرایند طراحی نظام حقوق و دستمزد ………………………………………………………….. 42
2- روش های ارزشیابی شغل …………………………………………………………………………………………….. 43
6-2 هدایت و اثرگذاری اثربخش ………………………………………………………………………………………… 46
1- الگوی فیدلر ……………………………………………………………………………………………………………… 47
2- نظریه مسیر و هدف ……………………………………………………………………………………………………. 48
3- الگوی رهبری مشارکتی ……………………………………………………………………………………………….. 48
4- نظریه رهبری کاریزماتیک ……………………………………………………………………………………………… 49
پیشینه عملی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………. 50
1-2 تجزیه و تحلیل شغل …………………………………………………………………………………………………. 50
2-2 انتخاب عملی کارکنان ……………………………………………………………………………………………….. 55
3-2 آموزش کارکنان ……………………………………………………………………………………………………….. 59
4-2 ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان …………………………………………………………………………………….. 66
5-2 هدایت و رهبری اثربخش …………………………………………………………………………………………… 76
1-3 طرح کلی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 81
2-3 جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………… 81
3-3 نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………….. 81
4-3 ابزار جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………….. 82
5-3 روش اجرایی تحقیق با ذکز چگونگی گردآوری داده ها ……………………………………………………… 84
6-3 روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها ……………………………………………………………………………… 88
فصل چهارم: یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………………… 89
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………… 103
1-5 میزان بهره وری در ایران و کشورهای پیشرفته …………………………………………………………………. 110
2-5 علل کاهش بهره وری ………………………………………………………………………………………………… 111
3-5 پیشنهاداتی برای بالا بردن بهره وری ……………………………………………………………………………… 112
4-5 محدودیتهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 113
5-5 پیشنهادات تحقیقی و کاربردی …………………………………………………………………………………….. 114
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………….. 115
منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………… 118
پیوستها …………………………………………………………………………………………………………………………. 120
مقیاس سنجش میزان بهره گیری مدیران از مفاهیم و فنون اثربخش منابع انسانی
فهرست جدولها
جدول 1-3: میزان همبستگی مولفه های مقیاس سنجش عوامل درون سازمانی ………………………………… 83
جدول 2-3 : توزیع فراوانی و درصد آیتم های مقیاس سنجش بهره گیری مدیران ازمفاهیم و فنون اثربخشمنابع انسانی …………………………………………………………………………………………………………………. 85
جدول3-3 : توزیع میانگین و انحراف استاندارد آیتم های مقیاس بهره گیری مدیران از مفاهیم و فنون اثربخشمنابع انسانی …………………………………………………………………………………………………………………… 87
جدول 1-4: برخی ویژگیهای جمعیت شناختی گروه نمونه ………………………………………………………… 90
جدول 2-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه هدایت و رهبری در واحدهای محل کار خود .. 91
جدول 3-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه تجزیه و تحلیل شغل در واحدهای محل کارخود 92
جدول 4-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه انتخاب علمی کارکنان در واحدهای محل کارخود 92
جدول 5-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه آموزش کارکنان در واحدهای محل کار خود …. 93
جدول 6-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه ارزشیابی مشاغل در واحدهای محل کار خود … 93
جدول 7-4: میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از مولفه ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان در واحدهای محل کارخود …………………………………………………………………………………………………………………………….. 94
جدول 8-4: مقایسه ویژگیهای جمعیت شناختی مدیران زن و مرد و میزان بهره گیری آنان از مفاهیم و فنون به کارگیری اثربخش منابع انسانی …………………………………………………………………………………………………………………… 95
جدول 9-4: مقایسه ویژگیهای جمعیت شناختی مدیران بومی و غیر بومی و میزان بهره گیری آناناز مفاهیم و فنونبه کارگیری اثربخش منابع انسانی ………………………………………………………………………………………… 97
جدول 10-4: مقایسه ویژگیهای جمعیت شناختی مدیران مجرد و متاهل و میزان بهره گیری آنان از مفاهیم و فنونبه کارگیری اثربخش منابع انسانی ………………………………………………………………………………………… 99
جدول 11-4: فراوانی و درصد میزان بهره گیری مدیران دانشگاه ها از روانشناسان صنعتی و سازمانی ….. 101
جدول 12-4 :میزان بهره گیری مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 1 از روانشناسانصنعتی و سازمانی 102چکیده پژوهش :
برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید
فید نظر برای این مطلب