دانشگاه فردوسی مشهد

دانشکده علوم اداری و اقتصادی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

عنوان:

تاثیر آموزش حسابداری و تجربه کاری بر هوش هیجانی

استاد راهنما:

دکتر مهدی صالحی

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- تشریح و بیان موضوع. 3

1-3- ضرورت انجام تحقیق.. 5

1-4- فرضیه‌های تحقیق.. 5

1-5- اهداف اساسی تحقیق.. 6

1-6- روش انجام پژوهش…. 6

1-7- کاربرد نتایج تحقیق.. 6

1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق.. 7

1-9- ساختار کلی تحقیق.. 8

1-10- خلاصه فصل اول.. 8

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 9

2-1- مقدمه. 11

2-2- هوش…. 11

2-2-1- تعریف هوش…. 12

2-2-2- انواع هوش…. 12

2-3- هوش هیجانی.. 14

2-3-1- تعاریف هوش هیجانی.. 15

2-3-2- ابعاد هوش هیجانی.. 17

2-3-3- دیدگاه‌های هوش هیجانی.. 19

2-3-3-1- دیدگاه توانمندی.. 20

2-3-3-2- دیدگاه مختلط… 20

2-3-4- مدل‌های هوش هیجانی.. 21

2-3-5- اهمیت هوش هیجانی.. 24

2-3-6- اهمیت هوش هیجانی در حسابداری.. 25

2-3-7- پیشرفت در هوش هیجانی.. 28

2-3-8- آموزش حسابداری و هوش هیجانی.. 29

2-3-9- رشته‌ی حسابداری و هوش هیجانی.. 30

2-3-10- تجربه‌ی کاری و هوش هیجانی.. 31

2-3-11- جنسیت و هوش هیجانی و بررسی آن در حرفه حسابداری.. 31

2-3-12- سلامت روان و هوش هیجانی.. 32

2-4- ‌تحقیق‌های پیشین.. 34

2-4-1- هوش هیجانی.. 34

2-4-2- آموزش حسابداری هوش هیجانی.. 36

2-4-3- تجربه کاری و هوش هیجانی.. 37

2-4-4- جنسیت و هوش هیجانی.. 38

2-5- خلاصه فصل.. 40

فصل سوم: روش تحقیق.. 41

3-1- مقدمه. 42

3-2- ‌سوال‌های پژوهش…. 42

3-3- فرضیه های تحقیق.. 43

3-4- اهداف اساسی تحقیق.. 43

3-5- روش تحقیق.. 44

3-6- قلمرو تحقیق.. 44

3-6-1- قلمرو موضوعی.. 44

3-6-2- قلمرو زمانی.. 44

3-6-3- قلمرو مکانی.. 44

3-7- جامعه آماری.. 45

3-8- نمونه آماری.. 45

3-8-1- حجم نمونه. 46

3-9- روش جمع آوری دادهها 47

3-10- ابزار اندازه گیری.. 47

3-11- روایی و پایایی پرسشنامه. 49

3-12- متغیرهای تحقیق.. 50

3-12-1- متغیر وابسته. 50

3-12-2- متغیرهای مستقل.. 51

3-12-3- متغیر کنترل.. 52

3-13- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 52

3-14- خلاصه فصل.. 53

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها 54

4-1- مقدمه. 55

4-2- نتایج آمار توصیفی.. 55

4-3- تحلیل داده‌ها 61

4-4- نرمال بودن توزیع متغیرها در جامعه. 61

4-5- بررسی فرض همگنی واریانس‌های متغیرهای پژوهشی.. 62

4-6- فرضیه‌ اول.. 63

4-7- فرضیه دوم. 64

4-8- فرضیه سوم. 65

4-9- فرضیه چهارم. 66

4-9-1 تحلیل واریانس 2×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو) در گروه نمونه کل.. 67

4-9-2 تحلیل واریانس 3×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم/ ارشد) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو) در گروه نمونه کل.. 68

4-9-3 تحلیل واریانس 3×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم/ ارشد) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو)در گروه نمونه حسابداری.. 70

4-10- فرضیه‌ پنجم.. 73

4-11- فرضیه ششم.. 74

4-12- سلامت روان.. 75

4-12-1- همبستگی متغیر سلامت روان با هوش هیجانی.. 75

4-12-2- مقایسه سلامت روان در گروه‌های مورد مطالعه. 76

4-13- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم و ارشد پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی در دانشجویان رشته حسابداری.. 83

4-14- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی در دانشجویان رشته‌های غیرحسابداری.. 85

4-15- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی، مقایسه بین دو رشته حسابداری و غیرحسابداری.. 86

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 89

5-1- مقدمه. 90

5-2- تحلیل یافته ها و نتایج.. 90

5-3- محدودیت‌های تحقیق.. 94

5-4- پیشنهادهای پژوهش…. 95

5-4-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق.. 95

5-4-2- پیشنهاد برای ‌تحقیق‌های آتی.. 96

منابع و مآخذ. 97

چکیده:

هیجانات نقش مهمی را در مدیریت سازمان ایفا می‌کنند، هوش هیجانی مهارتی است که عملکرد افراد را در زمینه‌های رهبری، کار گروهی، ارتباط با مشتری و تصمیم‌گیری بهبود می‌بخشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین آموزش‌های دروس حسابداری در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین تجربه‌ی کاری بر هوش هیجانی دانشجویان رشته‌ حسابداری می‌باشد. این مطالعه توصیفی- مقطعی از نوع همبستگی است. حجم نمونه‌ی پژوهش شامل 476 نفر از دانشجویان رشته‌های حسابداری، ادبیات، علوم سیاسی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشگاه‌های شهر مشهد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شد. برای جمع آوری داده‌ها از آزمون هوش هیجانی بار-آن و پرسشنامه اس سی ال 90 (SCL 90) استفاده شده است. ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس و کواریان و همچنین تحلیل رگرسیون برای تجزیه تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. بدین منظور متغیر هوش هیجانی به عنوان متغیر وابسته پژوهش و متغیرهای سال تحصیلی، رشته‌ی تحصیلی، نوع دانشگاه (دولتی و غیردولتی)، تجربه‌ی کاری، جنیست و مقطع تحصیلی به عنوان متغیرهای مستقل درنظر گرفته شدند همچنین در این پژوهش متغیر سلامت روان (اختلال شخصیت) به عنوان متغیر کنترل منظور گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان از عدم رابطه‌ی معناداری بین هوش هیجانی و سالهای تحصیلی (سال اول و چهارم) دارد. اما بین هوش هیجانی دانشجویانی که همراه با تحصیل مشغول به کار می‌باشند نسبت به آنهایی که مشغول کار نیستند تفاوت معناداری وجود دارد، بدین معنی که هوش هیجانی دانشجویانی که با تحصیل مشغول به کار بوده‌اند نسبت به دانشجویانی که فقط مشغول به تحصیل بوده‌اند افزایش یافته است. همچنین بین هوش هیجانی و جنسیت تفاوت معناداری مشاهده شد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید  

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت