پایان نامه رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد اصفهان (خوراسگان)
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی
گرایش منابع انسانی
عنوان
رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان
استاد راهنما
دکتر سعید شریفی
بهمن ماه 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است).
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-2- بیان مسـاله. 3
1-3- ضرورت پژوهش… 5
1-4- اهداف پزوهش… 7
1-4-1- هدف اصلی.. 7
1-4-2- اهداف فرعی.. 7
1-5- فـرضیـه های پژوهش… 8
1-5-1- فرضیه اصلی.. 8
1-5-2- فرضیه های فرعی.. 8
1-6-تعاریف متغیرها 8
1-6-1- تعاریف نظری متغیرها 8
1-6-2- تعاریف عملیاتی متغیرها 10
فصل دوم :پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه. 11
2-2- مدیریت دانش… 12
2-3- چرخه مدیریت دانش… 12
2-3-1- تعریف و ماهیت تسهیم دانش… 13
2-3-2- اهمیت تسهیم دانش… 15
2-4- عوامل انسانی موثر بر تسهیم دانش در سازمان. 15
2-5- تئوری های مربوط به تسهیم دانش… 17
2-6- موانع بالقوه تسهیم دانش… 19
2-6-1- موانع بالقوه فردی تسهیم دانش… 20
2-7- عوامل موثر بر تسهیم دانش طبق الگوی وانگ و همکارانش(2010) 23
2-8- عملکرد شغلی.. 24
2-8-1- اهمیت نیروی انسانی در سازمان. 24
2-8-2- تعاریف عملکرد شغلی.. 24
2-8-3- عوامل موثر بر عملکرد شغلی.. 25
2-9- پیشینه پژوهش… 30
2-9-1- تحقیقات داخلی.. 30
2-9-2- تحقیقات خارجی.. 31
2-10- خلاصه و جمع بندی.. 32
2-11- مدل نظری پژوهش… 33
فصـل سـوم: روش شناسی پژوهش
3-1- مقدمه. 34
3-2- نوع و روش پژوهش… 34
3-3- جامعه آماری پژوهش… 35
3-4- نمونه و برآورد حجم نمونه پژوهش… 35
3-4-1- روش نمونه گیری.. 35
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات.. 36
3-5-1- پرسشنامه تسهیم دانش… 36
3-5-2- پرسشنامه عملکرد شغلی.. 37
3-6- تعیین روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری پژوهش… 37
3-6-1- روایی پرسشنامه. 37
3-6-2- پایایی پرسشنامه ها 38
3-7- روش های تجزیه و تحلیل آماری.. 39
فصل چهارم: نتایج
4-1- مقدمه. 41
4-2- تشریح یافته های توصیفی مورد مطالعه. 41
4-2-1- داده های جمعیت شناختی پرسشنامه. 42
4-3- یافته های استنباطی.. 48
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه. 56
5-2- خلاصه. 56
5-3- خلاصه نتایج آزمون فرضیه های پژوهش… 57
5-3-1- فرضیه اصلی.. 57
5-3-1-1- فرضیه فرعی اول. 58
5-3-1-2- فرضیه فرعی دوم. 59
5-3-1-3- فرضیه فرعی سوم. 60
5-3-1-4- فرضیه فرعی چهارم. 61
5-3-1-5- فرضیه فرعی پنجم. 62
5-3-1-6- فرضیه فرعی ششم. 63
5-4- پیشنهادات.. 63
5-4-1- پیشنهادات کاربردی.. 63
5-4-2-پیشنهادات پژوهشی.. 65
5-5- محدودیت های پژوهش… 65
فهرست منابع. 67
پیوست ها 74
چکیده انگلیسی.. 76
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول(3-1): توزیع سوالات تسهیم دانش… 36
جدول(3-2): طیف لیکرت پرسشنامه تسهیم دانش… 37
جدول(3-3): طیف لیکرت پرسشنامه عملکرد شغلی.. 37
جدول (3-4): ضرایب پایایی کل پرسشنامه های تسهیم دانش، عملکرد شغلی.. 39
جدول (3-5): ضرایب پایایی کل پرسشنامه مؤلفه های تسهیم دانش… 39
جدول (4-1): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب سن.. 42
جدول (4-2): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب میزان تحصیلات.. 43
جدول(4-3): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنس… 44
جدول(4-4): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب سابقه خدمت… 45
جدول(4-5): میانگین و انحراف معیار نمرات تسهیم دانش و عملکرد شغلی.. 46
جدول(4-6): میانگین و انحراف معیار مؤلفه های تسهیم دانش… 47
جدول (4-7): ضریب همبستگی بین تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 48
جدول (4-8): ضریب همبستگی بین بعد تعاملات شخصی از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 48
جدول (4-9): ضریب همبستگی بین بعد ارتباطات سازمانی از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 49
جدول (4-10): ضریب همبستگی بین بعد تعامل با جامعه از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 50
جدول (4-11): ضریب همبستگی بین بعد همکاری های مکتوب از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 50
جدول (4-12): جدول ضریب همبستگی چندگانه ابعاد تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 51
جدول (4-13): جدول ضریب بتا در پیش بینی ابعاد تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 52
جدول (4-14):جدول متغیرهای بیرون معادله در رگرسیون برای پیش بینی عملکرد شغلی.. 52
جدول (4-15): تحلیل واریانس چندراهه نمرات تسهیم دانش با توجه به متغیرهای دموگرافیک… 53
جدول (4-16): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب سن.. 53
جدول (4-17): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب مدرک تحصیلی.. 54
جدول (4-18): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب سابقه خدمت… 54
جدول (4-19): تحلیل واریانس چندراهه نمرات عملکرد شغلی با توجه به متغیرهای دموگرافیک… 55
جدول (4-20): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات عملکرد شغلی بر حسب سن.. 55
جدول (4-21): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات عملکرد شغلی بر حسب سابقه خدمت… 55
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل (4-1): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب سن.. 42
شکل (4-2): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب میزان تحصیلات.. 43
شکل (4-3): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنس… 44
شکل (4-4): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب سابقه خدمت… 45
شکل (4-5): مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش و عملکرد شغلی.. 46
شکل (4-6): مقایسه میانگین مؤلفه های تسهیم دانش… 47
فصل اول:
کلیات پژوهش
1-1-مقدمه
بررسی نظریه اندیشمندان سازمان و مدیریت در دو دهه اخیر انباشته از مفاهیمی است که همگی تاکید بر تغییر در محیط سازمانها ، شرایط و شیوههای کسب و کار دارند. دوران کنونی را عصر دانش و اطلاعات نام نهادهاند که مبتنی بر دانایی است. سازمانهای امروزی در محیط رقابتی قرار گرفتهاند که ناشی از تغییرات محیطی و سازمانی گستردهای است. تغییرات محیطی آنچنان سریع و غیر قابل پیشبینی است که کوچکترین غفلت از آنها میتواند سازمان را از یک برتری رقابتی محروم و سازمانهای دیگر را با فرصتهای خاصی مواجه کند. یکی از مهمترین تغییرات محیطی که سازمان را تحت تاثیر خود قرار میدهد استفاده از دانش در سازمان و میان کارکنان برای بهبود عملکردشان است که در واقع منبعی پایان ناپذیر برای سازمانها جهت ایجاد برتری در محیط رقابتی است. این فصل با محوریت رابطه دو متغییر تسهیم دانش و عملکرد سازمانی به بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت پژوهش ، اهداف ، سوالات و تعاریف نظری و عملیاتی متغییرها پرداخته است.
[پنجشنبه 1399-01-07] [ 11:19:00 ب.ظ ]
|