سامانه پژوهشی – پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی تبیین نقش اعتماد و نگرش به … |
- فرضیههای تحقیق
- بین نگرش تبلیغات و اعتماد تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- بین نگرش تبلیغات و کلیک تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- اهداف تحقیق
هدف اصلی این پژوهش، این است که با ارائه یک مدل پژوهشی جامع، رابطه میان نگرش تبلیغات اینترنتی، اعتماد تبلیغات اینترنتی و پاسخ رفتاری- شامل کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. نتایج این پژوهش میتواند راهی برای برآورده ساختن نیاز شرکتهای تبلیغاتی به دانش ایجاد اعتماد در میان کاربران اینترنتی و افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی به منظور کسب سود حداکثری توسط بنگاههای اقتصادی باشد.
- قلمرو تحقیق
- قلمرو مکانی
قلمرو مکانی تحقیق حاضر، شامل کلیه کاربران فعال جامعه مجازی ایرانیان میباشد.
- قلمرو زمانی
از نظر زمانی، دوره مورد بررسی و گردآوری اطلاعات، یک دوره زمانی شش ماهه از اواسط زمستان ۹۲ تا اواسط تابستان ۹۳ در نظر گرفته شده است.
- قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی تحقیق در حوزه پاسخ، اعتماد و نگرش کاربران به تبلیغات اینترنتی میباشد.
- تعریف واژگان تخصصی
- نگرش به تبلیغات اینترنتی
تعریف مفهومی: ساختاری عاطفی[۲۸] است که انعکاس دهنده ارزیابیهای ذهنی[۲۹] نسبت به محرکهای تبلیغات میباشد (هاپکینز و همکاران[۳۰]، ۲۰۰۴).
تعریف عملیاتی: خوب بودن کلی تبلیغات اینترنتی، دوست داشتن کلی تبلیغات اینترنتی، بسیار مورد نیاز بودن تبلیغات اینترنتی، بسیار مطلوب بودن نگرش کلی به تبلیغات اینترنتی (عظیم و حق، ۲۰۱۲).
- اعتماد به تبلیغات اینترنتی
تعریف مفهومی: اعتمادی است مبنی بر این که تبلیغات، منبع قابل اعتمادی برای اطلاعات محصولات و خدمات میباشد و تمایلی را در فرد، برای انجام دادن فعالیتی براساس اطلاعات منتقل شده در تبلیغات، ایجاد مینماید (ساه و همکاران[۳۱]، ۲۰۰۹).
تعریف عملیاتی: شناختی، احساسی و رفتاری (ساه و همکاران، ۲۰۰۹).
- کلیک تبلیغات
[جمعه 1399-09-21] [ 01:51:00 ق.ظ ]
|