1. فرضیههای تحقیق

 

    1. بین نگرش تبلیغات و اعتماد تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

    1. بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

    1. بین نگرش تبلیغات و کلیک تبلیغات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

    1. بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

  1. اهداف تحقیق

هدف اصلی این پژوهش، این است که با ارائه یک مدل پژوهشی جامع، رابطه میان نگرش تبلیغات اینترنتی، اعتماد تبلیغات اینترنتی و پاسخ رفتاری- شامل کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. نتایج این پژوهش میتواند راهی برای برآورده ساختن نیاز شرکتهای تبلیغاتی به دانش ایجاد اعتماد در میان کاربران اینترنتی و افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی به منظور کسب سود حداکثری توسط بنگاههای اقتصادی باشد.

 

    1. قلمرو تحقیق

 

  1. قلمرو مکانی

قلمرو مکانی تحقیق حاضر، شامل کلیه کاربران فعال جامعه مجازی ایرانیان میباشد.

 

  1. قلمرو زمانی

از نظر زمانی، دوره مورد بررسی و گردآوری اطلاعات، یک دوره زمانی شش ماهه از اواسط زمستان ۹۲ تا اواسط تابستان ۹۳ در نظر گرفته شده است.

 

  1. قلمرو موضوعی

قلمرو موضوعی تحقیق در حوزه پاسخ، اعتماد و نگرش کاربران به تبلیغات اینترنتی میباشد.

 

  1. تعریف واژگان تخصصی

 

  • نگرش به تبلیغات اینترنتی

تعریف مفهومیساختاری عاطفی[۲۸] است که انعکاس دهنده ارزیابیهای ذهنی[۲۹] نسبت به محرکهای تبلیغات میباشد (هاپکینز و همکاران[۳۰]، ۲۰۰۴).
تعریف عملیاتیخوب بودن کلی تبلیغات اینترنتی، دوست داشتن کلی تبلیغات اینترنتی، بسیار مورد نیاز بودن تبلیغات اینترنتی، بسیار مطلوب بودن نگرش کلی به تبلیغات اینترنتی (عظیم و حق، ۲۰۱۲).

 

  • اعتماد به تبلیغات اینترنتی

تعریف مفهومیاعتمادی است مبنی بر این که تبلیغات، منبع قابل اعتمادی برای اطلاعات محصولات و خدمات میباشد و تمایلی را در فرد، برای انجام دادن فعالیتی براساس اطلاعات منتقل شده در تبلیغات، ایجاد مینماید (ساه و همکاران[۳۱]، ۲۰۰۹).
تعریف عملیاتیشناختی، احساسی و رفتاری (ساه و همکاران، ۲۰۰۹).

 

  • کلیک تبلیغات

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت